tisdag 28 juni 2011

dagdrömmer...

Har legat och läst senaste Femina. Där skriver de om just de grekiska öarna, Santorini och Naxos som mannen och jag ska njuta av om två veckor! Låter helt underbart och det ser så härligt ut så nu vill jag bara packa och åka igen! Har det så bra att jag skäms! Klicka på artikeln o förstora så kan du läsa reportaget...
Ja, vi hade verkligen en underbar resa jag och mina döttrar... perfekt tajmat med vädret också! Två fina veckor innan här hemma och vi åkte iväg från regn o kyla till 29 grader. Där njöt vi av solen o Medelhavet... och nu när vi kommer hem är solen och värmen här igen! Lovely
Viva Cala Mesquida!

  • Solbrillor Pilgrim
  • Linne Esprit
  • Shorts Bondelid
  1. äta frukost
  2. lägga mig i solen o läsa tidningen
  3. betala en missad räkning
  4. åka in till stan och träna
  5. VAD GÖR DESSA REOR MED MIG!?
  6. ta en sallad på stan
  7. Se söt & duktig ut när mannen kommer hem från jobbet! Trösta honom med en kyld drink och god mat för förlusten igår med IFK. Vad alla än säger så spelade IFK ut KFF igår!
  8. Desperate Housewife!
Skäms inte för att du är människa!
Var stolt! Inne i dig öppnar sig valv efter valv oändligt.
Du blir aldrig färdig och det är som det ska.

Klokvackra ord från Tomas Tranströmers dikt "Romanska bågar"

{foton av mig
}

4 kommentarer:

Anonym sa...

Herre gud vilken fin blogg du har, så härligt snygg både den å du är. Blir glad av att gå in här. Tack! Kram Asta

Lena/isklockan sa...

Men vad härligt...en resa till. Var tvungen att goggla runt lite . Jag blandar ihop Naxos och Paxos. Det var Paxos vi besökte när vi var till Parga för några år sen. En båtresa gjorde vi till Paxos.Sen finns det en liten ö nedanför som heter Antipaxos. Bra att repetera lite:-)

Kram

Channal sa...

Oj, 1000-tack Asta! Blir glad att du blir glad =)

Lena: Ska kolla in Paxos. Mitt mål är att besöka många grekiska öar!

Kram

Rosor och Pioner sa...

Ser härligt ut. Vi har bokat in en resa till Rom i höst som efter Paris är en av mina favorit städer. Önskar dig en riktigt skön sommar.
Kram Susanne