måndag 6 juni 2011


Vilken dag! Ida och Jesper kom på förmiddagen för att sola nere vid bryggan tillsammans med Lotta! 
Jag bara älskar de här varma dagarna... svensk sommar är det bästa jag vet♥ 
Om jag fick välja skulle livet ALLTID vara så här. 
Sol, natur, skönhet, promenader och få ha de människor jag älskar omkring mig! Love it!


Helt plötsligt hade vi sex barn hos oss... så himla kul att de vill komma hem till oss! 
Det är precis som när barnen var små och det var fullt med ungar här hemma! 
Jag gillar att ha barn och ungdomar runt omkring mig... det är nog därför jag älskar mitt jobb så mycket! 
De var nere vid bryggan och hade det skönt sedan kom de upp upp och åt lasagne på balkongen... 
Det smakade bra och allt gick åt!


Mannens lasagne ÄR mums... 
bechamelsåsen ska vara kryddad med riven muskotnöt o parmesan och lite salt o peppar såklart! 
Till det gjorde jag en grönsallad och en favorit, mango o avokado med sweetchilisås!



Till efterrätt åt vi ljummen jordgubb- och rabarberpaj med gammeldags äkta vaniljglass... 
Gott gotti gott gott! Proppmätta!! Ungdomarna tog pajen uppe vid syrenbersån!

Världens godaste sommarpaj!
  • smält 200 g smör
  • blanda ner 1,5 dl mjöl + 1,5 dl havregryn i smöret
  • lägg i jordgubbar o rabarber i en pajform
  • blanda 1,5 dl socker med 1,5 msk potatismjöl
  • strö över det på jordgubbarna och rabarberna
  • klicka över "smörmjölgrynet"
  • in i ugnen i mitten 225 grader i 15-20 min.

2 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Vilken härlig dag ni har haft :-) Och vad mycket god mat. Den pajen måste jag prova. Har aldrig blandat rabarber med något annat så det får bli snart. Blev jätte sugen direkt :-)

Kram

Channal sa...

Den pajen gör succé, lovar!
Kram Anna