fredag 17 juni 2011

Sommarlov!

Igår på Lottas skolavslutning var jag en stolt mamma med all rätt! Det var så fint med sång och vackert väder. Och min Lotta fick gå upp TVÅ gånger till rektorn för att ta emot stipendier! Första gången när de ropade upp hennes namn med motivationen "god kamrat" blev jag så glad, för det smäller högt! Sen när de ropade upp hennes namn en gång till för att hon har varit så duktig! Ja, då brast det! Mina tårar forsade fram... jag storgrät av glädje! För vägen dit har INTE alltid varit så lätt! "Pusspuss Älskar Dig mitt hjärta!"

Vi åkte raka vägen och växlade in de 700:- som Lotta fick i stipendier till Euro. Sedan firade vi på Pizza Hut (Lottas önskan)! Efter det iväg för att fira kusin Emmys student! Där var det så festligt med så mycket gott att äta! En underbar dag! Grattis till er båda!

-Lotta & Emmy! Igår var det verkligen eran dag!! KRAM

Ja, det blev en lång härlig dag... vi åkte hemifrån 08.00 och kom inte hem förrän 21.30! Då var det bara att börja packa resväskorna! För idag åker Lotta, Ida och jag till Mallorca! Ska bli så underbart! Imorgon ligger vi på den här fina sandstranden med turkost Medelhav och vi ska bo HÄRmed havsutsikt! SOMMARLOV LOVEU!

Vi ses efter midsommar...

{bilder via Ving och foton av mig
}

5 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du är stolt. Vilken tjej! Själv grät jag också en skvätt (i ärlighetens namn en ganska rejäl skvätt) när Ludde spelade fiol i kyrkan. Vilken underbar dag det var igår. Jag älskar Mallis. Underbar ö som har allt. Dramatisk utsikt, underbara stränder, mysiga små byar, supershopping och god mat. Mysigt at åka bara ni tre. Ha en underbar semester. Jag kan inte kommentera längre under mitt eget googleid. Måste kommentera anonymt. Skumt. Kram/S

Channal sa...

Skolavslutningar är något speciellt... så fint m fiol! Ja, Mallis har mkt att erbjuda! Vi tar bussen ner till Palma någon dag! Jag ska njuta av ledigheten! Just nu sitter vi vid gaten... Lovely!
Kram

Paula sa...

HA det så skönt! Kram

Anneli Stålberg sa...

Ha en riktigt skön semester.
Kram!

Felicia sa...

Nu börjar jag gråta när jag läser detta! jag minns dagen så väll och jag och Julle var SÅÅ stolta över henne med <3 vi fällde allt några glädje tårar! och som du skriver så har det inte alltid varit så lätt! men hon är en kämpe.
KRAM!!