måndag 20 juni 2016

Go'kväll kära vänner!

1000-Tack för alla fina kommentarer. 
Jag har landat efter helgens dop och bröllop. 
Delad glädje ÄR dubbel glädje!


Ikväll hade vi, jag och min syjunta sommaravslutning ute i solen.
 Vi tog en räkmacka till en god kopp kaffe på Café Säterdalen vid Bråviken. 





Kan nog säga att det är nästan bättre än Rivieran! 
I alla fall kvällar som denna... och jösses vad den räkmackan smakade gott!







En fin avslutning tillsammans med ett härligt och glatt gäng.
Vi kommer ses igen i augusti... 



Gääsp... nu ropar kudden mitt namn. Imorgon blir det begravning.
Livet och denna sommar innehåller allt... två bröllop, två dop och en begravning.


Min vy just nu från sovrumsfönstret... en måne stor, rund och gul som en ost.

Nattinatti och kram till dig min vän... Anna

(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Annika sa...

Livet alltså! :) Räkmackan såg god ut och sjöutsikten är helt klart oslagbar.
Kram

Channal sa...

Den var riktigt god! Smakar extragott ute i solen också.

KRAM!!

No34 sa...

Livet är verkligen värt att leva !! Så mycket glädje vi har att dela med varandra, och lite sorg där emellan, tyvärr... Underbara bilder på allt, och i "Säter" kommer vi att tillbringa Midsommar!!
Stora tisdagskramen från Kate

Channal sa...

Så mycket glädje att ta till vara! Att njuta av här och nu! Fira livet!

Vad kul! Säter vid Kvarsebofärjan?

KRAM!!

Unknown sa...

Vilka härliga foton du bjuder på. Ja, livet är både glädje och sorg och det är väl det som är tjusningen. Det är bara viktigt att inte fastna i det sorgliga utan ha förmåga att se det vackra och ljusa.
Kram
Maria

Channal sa...

Tack! Ja, det är det som är livet! KRAM!!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Dina trakter är så vackra! Dalarna i all ära. Sverige är underbart på så sätt att det finns sådan variation och sådan mångfald vad gäller naturen.

Räkmackor är det frossar-varning på för egen del på sommaren. Så svenskt och något jag alltid längtade efter når jag bodde utomlands (där de inte preparerar räkorna på samma sätt vilket gör en svensk räkmacka en omöjlighet.

Vad trevligt med syjunta. Jag önskar jag vore del av en, det är min mamma.

Kram, Anneli

Channal sa...

Sverige är fantastiskt vackert från norr till söder. Älskar skärgården, Österlen, Gotland Fårö, Lapp-porten och Siljan med sina gröna kullar.

Svenska räkor är outstanding! Men all ära till grillade stora havsräkor. Men en färsk nyskalad räka är absolut det godaste skaldjuret. Där ligger hummer och kräftor i lä!

Jag är så glad för mina damer. Vi träffas en till två gånger i månaden. Hoppas du träffar ett roligt gäng som du kan hänga med på.

KRAM!!