måndag 27 juni 2016

Effektiva dagar!

Hej vänner! Idag och igår har det blivit mycket gjort här hemma hos Anna.


Regnet fullkomligt öste ner igår och det var gråare än grått! 
Det innebar att jag passade på att röja upp, tvätta smutstvätt, betala räkningar, svara på och rensa mejlen.
Märkligt land vi lever i! Underbara stekheta sommardagar och genomblöta svala!


Idag kom solen åter...  då ville jag skapa sommarstämning i mitt hus och min trädgård! 
Jag plockade smultron och frös in, vattnade och putsade till alla blommor både inne och ute.
När mannen kom hem från jobbet tog vi fikakorgen och gick ner till vårt sommarbo... där läste jag ut min bok!



Boktips!

Biter i bra bok som är perfekt till semestern. En riktig bladvändare... 
Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty.

"Tänk dig att din man hade skrivit ett brev till dig, ett brev som bara får öppnas efter hans död.
Föreställ dig också att brevet innehåller hans djupaste, mörkaste hemlighet. 
En hemlighet som kan förstöra inte bara det liv och den familj ni har byggt tillsammans, utan också andras. 
Tänk dig att du hittar det här brevet när din man fortfarande lever..."


Efter kaffet lade jag mig inne i sjöboden... så mysigt. 
Hörde hur vattnet kluckade under golvet... måsarna skrek och solen sken utanför.
En rogivande och skön känsla... samtidigt känna mannens närvaro som satt utanför och löste korsord.







En fin kvällspromenad hem från vårt sommarbo... hem till fotbolls EM.


Näktergalen kvittrar just nu utanför sovrumsfönstret och jag hör att Island går till kvartsfinal.
Jättekul! En riktigt härlig kväll! Allt ljus på dig min kära läsare...

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)

12 kommentarer:

Kakaobönan sa...

God Morgon!
Så bra med varierande väder så man får gjort lite av varje ;)
Läser just nu debutromanen av Liane Moriarty, Tre Önskningar, och den är också jättebra. Gillar böcker som är lättlästa och inte kräver så mycket av mig som läsare.
Hoppas du får en härlig dag!
Kram Pia

Unknown sa...

Vad underbart mysigt ert sommarbo är. Visst var gårdagen fantastisk, Island gick och vann. Jag brukar inte se varje match men igår såg jag båda. Först Italien, då jag håller på dem nu när Sverige åkt ut och sedan denna skräll, ISLAND. Kul, jag fick se lite historia igår.
Ha en underbar dag.
Kram
Maria

Channal sa...

Den boken väntar jag på! Ska även köpa hennes senaste Stora små lögner. Skön sommarläsning!

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen jättekul! En spelare från IFK Norrköping är från Island så nu håller vi tummarna!

KRAM!!

åse sa...

Vilket underbart sommarbo, kan riktigt förnimma känslan av att sitta där med en god bok och bästa sällskapet, lyssna på vattnet som kluckar och måsarna som skriker. En lisa för både kropp och knopp. Kram Åse

Annika sa...

Ser fint och härligt ut, som ett sommarlov ska se ut :-)
SÅG på insta medan jag var på OBX att din dotter gift sig. Underbart roligt, Anna. Grattis till dem, och till er!!
Vilken lyckans dag!!
Kramar!!

Channal sa...

Absolut en lisa för både kropp och själ! Älskar detta ställe...

KRAM!!

Channal sa...

TACK!! Så kul! På fredag ska vi ha en liten fest för brudparet och på lördag åker de på smekmånad. Underbart! Välkommen hem Annika!

KRAM!!

Anki sa...

Vilket fint litet "hus" ny har. Vilken lycka. Vackra bilder som vanligt. Glad för er skull. Njut.
Kram Anki

Channal sa...

Tack! Gullig du är :-) Älskar vår lilla sjöbod.

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Ja, vädret är verkligen upp och ner, samma här, lite varannan dag.
Ja, den boken.... Vilken bladvändare!!!
Så härligt ni har det! Ser alldeles underbart ut.
Fortsatt skön sommar till dig

Kramar Anncathrine

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig! Såg att du snart tar semester. Härligt! Då blir det stadigt med sol!

KRAM!!