fredag 24 juni 2016

Vårt eget lilla sommarbo♥

Kära vänner! Idag är det midsommarafton.
Mitt på bordet står det en bukett med prästkragar, blåklockor och rödklöver.
Ute är det VARMT, kvavt och mulet!
Vill bara titta in en snabbis och önska er en riktig...

Glad midsommar!

Mina föräldrar kommer hit och vi ska bjuda dem på färskpotatis, matjessill med gräddfil och gräslök. 
Till efterrätt blir det en hederlig svensk jordgubbstårta. Ska bli så gott och mysigt!
Vi hade tänkt sitta här nere vid vattnet. Men vädret känns ovisst... vi får se.


300 m från vårt hus har vi vårt alldeles eget lilla sommarbo♥ vid Bråviken.
 Mannen och jag blev kära i det så fort vi såg det och vi fick det! Det blev vårt igår!
Jag nyper mig i armen... det är sant! Jag drömmer inte! Så L.Y.C.K.L.I.G!



Jag har drömt om en sjöbod under alla år som jag har bott här. Nu efter 27 år har jag fått den allra finaste.
Mannen älskar att sola och ta morgon- och kvällsdopp. Så här nere kommer vi vara jättemycket.



Längtar tills vi får ha vår första lilla bjudning här... hoppas solen kommer skina mycket hela sommaren.
En iskall sangria, pizzasnittar, vattenmelon, bra bok och många dopp i det blå...


Juni 2016 har verkligen gjort mig jätteglad och lycklig!

Puss o Kram till alla... Anna


(bilder fotade av säljaren)

12 kommentarer:

Unknown sa...

Glad midsommar till dig!
Vilket härligt ställe, gratulerar till att du erhöll det. Där kommer ni att uppleva mycket trevligt.
Kram
Maria

Annika sa...

Vilken dröm med sjöboden! Den strandkanten är verkligen to die for så jag kan förstå att du längtat efter en bod där. Och håller också tummarna för en varm sommar så ni mer eller mindre kan bosätta er på bryggan....
Kram

Channal sa...

TACK! Detsamma till dig fina Maria!

KRAM!!

Channal sa...

TACK! Visst är det en dröm. Du vet hur fint det är där =)

KRAM!!

Hemma på Sjuan sa...

Men åh vad roligt att ni fått den sjöboden! Så kul när drömmar går i uppfyllelse. Ha en fortsatt härlig midsommar! Kram Suss

Channal sa...

Detsamma, fortsatt fin midsommar. Verkligen kul när drömmar slår in!

KRAM!!

Från Glam till Damm sa...

Men åååå så underbart! Grattis! Grattis! Det ser så mysigt och gulligt ut och alldeles vid vattnet. Perfekt! Ni bor ju redan så vackert och på ett sätt som gör att man inte egentligen behöver åka bort på semester (ja, förutom mysiga trippar till Frankrike och Grekland lite då och då :-) och med detta lilla paradis vid vattnet. Underbart! Det ser jag fram emot att få läsa många blogginlägg från. Finns el, vatten, och avlopp? Formen påminnner om min vita friggebod i funkisstil.

Ha en underbar dag!

Kram, Anneli

Mamma C sa...

Så fint vilket ställe att mysa på.
Kram mamma c

Channal sa...

TACK! Ja, vi bor fin och så detta lilla smultronställe vid vattnet är perfekt! Men en tripp utomlands hinner vi också med =) Underbar dag till dig med!

KRAM!!

Channal sa...

TACK! Vi stormtrivs redan =)

KRAM!!

Anonym sa...

Wooooo vilket fantastiskt Sommarbo ❤️ ...
Ha en fortsatt gla Midsommar & ett gott sommarliv/Kram

Channal sa...

TACK! Detsamma till dig! KRAM!!