onsdag 8 juni 2016

Titta och njut!


Utmed vägarna... både på E4:an och mindre vägar på landsbygden ser man hav med lupiner. 
Jag har även ett litet bestånd med blå och rosa lupiner i min trädgård.



Titta bara här! Lupiner, jag älskar lupiner!
De är så framträdande och färggranna... blir glad!



Snacka om effektfull färgkombination. Men de är vackrast där de står.
Att plocka in lupiner och sätta i vas blir fort bara skräpigt.




Sommar, sommar, sommar... imorgon är det skolavslutning!
Må solen lysa på dig var du än är...

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

14 kommentarer:

Annika sa...

Här är det skolavslutning måndag och tisdag. Tisdag för de som tar studenten. Jag älskar också Lupiner. De är vackra! Ha en fin kväll. kram Annika

anettan sa...

Helt underbart vackert. Kram Anette

Mamma C sa...

Jätte vacker blomma. Men precis som du säger skräpar den så dant när den plockas in.
Kram Mamma C

Channal sa...

På fredag är det utspring här för alla studenter! Åh, så festligt o fint!

KRAM!!

Channal sa...

Visst är det!

KRAM!!

Channal sa...

Den är vackrast där den står i naturen. Så fint nu på motorvägen Norrköping Kolmården! Stannade bilen precis vid avfarten för att fota :-)

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Lupiner är verkligen vackra.
Vi har också en del på våren.
Alla blommor är som vackrast när de får stå kvar i naturen tycker jag. :)
Kram!

Channal sa...

Nu är det verkligen en färgprakt ute! Så vackert!

KRAM!!

Unknown sa...

Underbart. Älskar lupiner. Det är färg, det är glädje och det är försommar!
Kram
Maria

Kakaobönan sa...

Underbart vackert!
Men håller med om att det inte är några blommor att plocka in. Finast där de står!
Härligt med skolavslutning.
Kram Kram

Annika sa...

Lupiner är så vackra, så vackra! OCH allra finast är de där de står, liksom de flesta blommor.
Här i min kommun i amerikatt är det inte skolavslutning förrän om två veckor. De får gå länge, men sen börjar de inte förrän i sept igen.
Underbara skolavslutningar! Så många fina minnen av avslutningar jag har. Tror jag ska skriva om det i nästa vecka.
KRAMAR!!!

Channal sa...

Kan bara hålla med! KRAM!!

Channal sa...

Det blev verkligen en härlig skolavslutning.

KRAM!!

Channal sa...

Det är ju så fint med skolavslutningar och underbart med sommarlov =)

KRAM!!