onsdag 15 juni 2016

Solig onsdag!


Står under ekens skugga...

Högt upp i eken, må du tro, 
har jag mitt eget sommarbo. 
Där har jag också några vänner, 
dom är det bara jag som känner.

Majas alfabetsvisa E... lyssna HÄR!


Virå Bruk vilket magiskt ställe och vilken omsorg kring maten. 
Älg, hjort, rostad potatis, rotfrukter, sallad, parmesankräm och mycket mycket mer. Jättegott!




Så här glada blir mina kollegor när de blir bjudna på så mycket gott och vet att de snart är lediga i två månader.
Bra jobbat allihopa på skolan! Njut av ledigheten för det är ni värda.





Virå Bruk ligger idylliskt i vackra Kolmårdsskogen. 
Klart jag måste fota till bloggen för att visa er hur fint det är... klick, klick... klick!



Gult som solsken, gult som gull, 
vi har hela ängen full av smörblommor som står och nickar
Vårt sommargolv har gula prickar. 

Majas alfabetsvisa S... lyssna HÄR!



Här var det alldeles underbart att bara vara, gå omkring och strosa, prata, skratta, 
äta god och ekologisk mat där allt så långt det går är tillagat av det egna, till och med köttet!

OCH NU Har jag gått på sommarlov! Det firar jag med en söt paraplydrink =)
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

14 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fina bilder, och ha en skön semester nu.
Kram Mamma C

Channal sa...

=) Tack Mamma C

KRAM!!

Helenas enkla vardag sa...

Åh vilket mysigt ställe. Ja det är er väl unt att f vara lediga så länge, önskar vi fick det också...
Kram Helena

No34 sa...

Wow, vilket buffébord, och vilken miljö!! Dit skulle jag vilja åka!!! Älskade "Maja", hon är så underbar.. Lite favorit hos mig, faktiskt. Bilder och böcker är ljuvliga!!
Solig torsdagskram till Dig med, vännen från kate

Browneyedgirl sa...

Vilket härligt ställe och så himla härligt med sommarlov :) Och den boken minns man från barndomen. Kram och ha en fin dag :)

Channal sa...

Ledighet är viktigt för alla... ett andrum att tanka ny energi!

KRAM!!

Channal sa...

Maten var utsökt! Dit ska jag ta med mig min man. Eller hur, visst är Majas alfabestvisor underbar. En favorit här också. Den har jag läst o sjungit många gånger för mina flickor.

KRAM!!

Channal sa...

Ljuvligt ställe och Virå fick mig att tänka på Maja :-)

KRAM!!

Anonym sa...

Waoooo så ljuvligt & vilka fantastiska foton ❤️ ...
/Kramelikram till dig!

Channal sa...

Tack :-) KRAM!!

Annika sa...

SOMMARLOV!! Jag kan tänka mig frihetskänslan och glädjen!
WOOOHOOO!!!
Så fina bilder dessutom.
GLAD SOMMAR, som man alltid sa till fröken förr. :-)
Kramar!!

Channal sa...

Tack! Glad sommar! Idag ösregn men det är bara skönt.

KRAM!!

Unknown sa...

Önskar dig ett riktigt fint och skönt sommarlov. Alla lärare är värda sommarlov. Bra lärare med ambition och passion är viktiga för våra barn. Ni har all min respekt.
Kram
Maria

Channal sa...

TACK Maria!! Fin sommar till dig också.

KRAM!!