torsdag 16 juni 2016

Nedräkningen har börjat

Nu har vi bokat sommarens solsemester till Korfu.
Det ska bli så underbart. Bara mannen och jag... och det blev Grekland IGEN!
Korfu blir vår nionde grekiska ö som vi besöker tillsammans.



Jag och mannen har rest en hel del tycker jag och den grekiska övärlden är en av favoriterna.
Där är det billigt, trevliga människor, genuint och vansinnigt vackert.


När mina flickor var små åkte jag och barnens pappa till flera Sunwing Resorts.
Då tyckte vi att det var perfekt med All Inklusive och roliga aktiviteter för barnen.

Olika faser i livet.

Nu är det absolut inte våran grej att vara på ett All Inklusive-ställe.
Nej, vi vill bo på ett mindre familjeägt hotell.
Fixa frukosten själva och besöka olika mysiga tavernor på kvällarna.


Korfu är känd som den vackra och så oerhört gröna ön och har varit ett populärt resmål under lång tid.


Jag var där i två veckor med Club33 1984. Minns att Korfu stad var stor, pulserande och charmig. 
Vi hyrde scooter och åkte runt ön och var på olika badstränder varje dag.



Vi ska bo strax utanför Korfu stad på ett litet mysigt hotell som ligger precis vid stranden och Joniska havet.



Jag längtar till fina, långsträckta sandstränder, härliga klapperstensstränder, sandstensklippor, turkosblått hav och otroliga vyer.



Här har det verkligen ösregnat hela dagen.
Men må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Korfu-bilder lånade från Apollo. Se HÄR!)

34 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

åh så fina bilder! Korfu ska ju vara jättefint, har dock aldrig varit där. Vi har också nedräkning här hemma, sitter och fyller i taxfreebeställningen. Kram Helena

Channal sa...

Mysigt! När den katalogen dimper ner i brevlådan då hoppar det till av lycka. Kul med charter!!

KRAM!!

Mamma C sa...

Det låtar så mysigt med nedräkning. Min nedräkning till semestern och värmen ligger långt fram.
Kram mamma c

Channal sa...

Men du! Den som spar han har. Du får säkert en mysig semester när jag jobbar :-))

KRAM!!

Mittgodastefinaste sa...

Underbart med en bokad resa att räkna ned till! Själv susar jag iväg redan ikväll på en kortvecka till Antibes!
Underbara bilder!
Kram Jenny

Sallys hus sa...

Men åååå...nu längtar jag ju ännu mer till vår resa..;)
Ja Grekland är verkligen vackert!
Kram Katarina

Från Glam till Damm sa...

Ålskar Grekland!

Jag har min moster i Kifisia, norr om Athen och har även bott i Grekland ett år och jobbat som Au-pair hemma hos en av Ozou-familjerna, som har svensk fru. Vidare har jag ju gått på American Community School i Halandri, i Athen när jag var 14-15 år. När vi blev lite äldre tonåringar brukade jag och mina grekiska kusiner åka runt på öarna i den grekiska övärlden, men då var ju typ Mykonos favoriten eftersom det är n party ö. Nu tilltalar lugnet på en ö som Korfu, och jag är precis som er...det lilla mysiga där man får rå sig själv framför det stora organiserade upplägget.

Hoppas ni får en underbar resa. Korfu är så vackert! Grönt och skönt!

Vilken flygplats kan man åka från hos er?

Kram och ha det så underbart!

Anneli

Kakaobönan sa...

Åh, då får vi en massa nya fina Greklandsbilder att sukta över!
Vi drar redan i morgon, till Turkiet i en vecka och det ska bli så skönt!
Njut av sommarlov och lediga dagar och så hoppas vi på mycket SOOOL!!
Kramar Pia

No34 sa...

Åhhh, himmelska bilder!!! Jobbar 4 veckor till och är grön av avund...
Fredagskram till Dig från Kate

anettan sa...

Ser så härligt ut. Jag vill, ha semester NU. Kram Anette

Home2tiny sa...

Härligt med resa och Grekland som är så ljuvligt. Själva har vi fått avboka en resa till Berlin efter allt som hänt..... det får bli en annan gång. ha en härlig helg vännen. Kramisar Tina

Channal sa...

Åh till Antibes! Älskar't! Ha det underbart Jenny!

KRAM!!

Channal sa...

Ja, längta längta! Ni kommer få det så härligt Katarina! Skopelos är så vackert en av mina favoritöar, så vackert!

KRAM!!

Channal sa...

Du har ett fantastiskt spännande och rikt liv! Säger bara wow. Mina favoritländer har du bott i. Jag har bara lallat omkring här mellan Nyköping-Norrköping =))

Så det är därifrån din skönhet kommer. Du är vacker som en grekisk gudinna. Älskar Grekland... KUL!!

Vi flyger från Arlanda. Men ibland flyger vi från Norrköping, Linköping och Nyköping Skavsta. Beror på vart vi ska.

Tack, resan blir i juli =)

KRAM!!

Channal sa...

Härligt Pia! Ha det underbart!! Lovar att fota MÅNGA bilder =)

KRAM!!

Channal sa...

Men du har ett mysigt jobb. Få vara ute med gullungarna du har.

KRAM!!

Channal sa...

Jättehärligt! Vi reser i juli. Jag är lite ivrig med nedräkningen!

KRAM!!

Channal sa...

Usch ja Tina! Hoppas det går bra med allt! Ni får ta långledigt när allt har landat!

KRAM!!

FREEDOMtravel sa...

Vad härligt att ha en resa att se fram emot! Underbara bilder!

Junitjej sa...

Så härligt!! Fantastiskt fina bilder! Ha en härlig resa!

Channal sa...

Verkligen underbart! Längtar! Bilderna är lånade från Apollo. Jag ska ta lika fina när jag kommer dit.

KRAM!!

Channal sa...

Verkligen härligt! Inte mina bilder. Fina bilder från Apollo.se/Korfu.

KRAM!!

Sweet Pea sa...

Vilka ljuvliga bilder. Kanske får ta och sätta Korfu listan över platser att besöka.
Ha en fin fredag.
Kram Petra

Annika sa...

Så mysigt! Jag älskar Grekland. Men vi åker till Mallorca nästa tisdag, det får duga det med. :) Du bjuder på vackra bilder som vanligt. Ha en skön fredag. Kram Annika

Annika sa...

HÄRLIGT!!!
Ni lär ju få det underbart!
Nej, precis, bättre att skippa All inclusive.
Kramar!

Channal sa...

Älskar Mallis! En favvisö det med! Det duger verkligen mer än väl!! Ha det underbart o njut!

KRAM!!

Channal sa...

Vi åker dit i juli! Ska bli underbart.

KRAM!!

Channal sa...

Korfu är en vacker stor ö! Värt att sätta upp på önskelistan!

KRAM!!

Annika sa...

Härligt! Jag funderar också på det där att med vad man vill/behöver på semester går i faser. När man är i mitten av väldigt intensiva perioder med mycket jobb, folk, stress etc. så känns det viktigt att åka till något ställe där man verkligen kan vila på semestern. Ett tyst och lugnt ställe. Men andra gånger, när man känner sig fast i gamla spår och lätt uttråkad med sitt vardagsliv så vill man till stora städer med museer, gallerier, konst, kultur och konserter. Älskade vår Hong Kong-resa men den var inte precis vilsam - andra gånger kan jag längta intensivt efter att bara sitta i en alldeles tyst skog ett par dagar (fast helt och hållet sysslolös klarar jag inte att vara - isånafall måste jag kunna vandra eller cykla eller nåt...). All inclusive har jag aldrig varit på (sen jag var 1 år gammal och var på Kanarieöarna då) men jag kan tänka mig att det funkar väldigt bra med små barn. Hoppas ni får en fin resa.
Kram

Unknown sa...

Härligt det verkar. Hoppas er resa blir precis så underbar som du vill och önskar. Visst är det härligt med olika faser i livet. Allt har sin tid, allt har charm men på olika sätt.
Kram
Maria

dianasdrömmar sa...

Mysigt, vi åker till Mallorca på måndag kram Diana

Channal sa...

Visst är det så! Olika semestrar vid olika tillfällen. Älskar lata dagar på stranden eller häftig storstadspuls med museibesök och shopping! Härligt med kontrasterna. Skönt att bara få vara hemma och ledig också.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Vi åker i juli... ska bli underbart!

KRAM!!

Channal sa...

Härligt Diana! Ha det underbart!

KRAM!!