måndag 20 september 2010

Gomorron!

Jobb åt unga, mindre klasser och fler lärare i skolan och VÄRNA OM MILJÖN. Det var mina mål i denna valrörelse! Men tyvärr, det sket sig!

"Fy vad vidrigt! En majoritet av Sveriges befolkning består av egoister och det finns tydligen även en betydande mängd främlingsfientlighet bland väljarna. Sorgligt och hemskt. Känns som en mörk framtid" :( Så skriver Johanna, L:s dotter. Hon är klok. Läs mer på hennes blogg här! Och hon länkar även till Hanna Fridén.

Andra bloggar jag följer och gillar:
Mina tankar... i mitt huvud just nu!

Jag vet hur de unga har det idag ute på arbetsmarknaden... det är riktigt illa och tufft! Inte lätt att komma ut och bli vuxen!

Jag vet hur skolklasser ser ut idag och inom skolvärlden råder en dumsnålhet som får mig spyfärdig! DET ÄR INTE KUL! Det kan inte vara ok?! Inte konstigt att elever får dåliga resultat i svenska skolor! Men som tur är har vi så kloka ungdomar. Bland de unga väljarna blev det en stor rödgrön seger! Det bådar gott för framtiden. Men å andra sidan så fick alliansen en stor majoritet bland de äldre ! Ja, 40-talister har alltid smörjt kråset. Och de nya pensionärerna har det riktigt, riktigt bra i Sverige.

Vi har en stor medelklass i Sverige som har det bra Med skattesänkningen fick jag ca.300:- mer i månaden... wow! Min älskling fick 10 gånger mer!!! Men han klarade sig mycket bra innan!! Själv betalar jag gärna lite mer i skatt så att den svenska skolan blir BRA igen!

De sjuka och utförsäkrade tycks inte ha något värde... finns hur många fall som helst att läsa om. Usch jag skäms!

Mycket ska ha mer! Den svenska mentaliteten är inte bara Jantelag... här finns också "Sköt dig själv och skit i andra"-principen! Det känns mycket tråkigt!
Det ruggigaste med valresultatet är ändå att SD med sina 5,7% erövrar 20 platser i riksdagen... och bland deras väljare finns alla kategorier av svenskar - unga som gamla! Jag blir riktigt mörkrädd! Men nu får Reinfeldt visa vad han går för.
-Placera alla unga, obildade och arbetslösa män som röstade på SD på Alliansens föreslagna lärlingsutbildningar! Konstruktivitet och långsiktighet mina vänner, det är vad vi behöver nu! För övrigt serverades det tydligen Pizza och Libanesiskt på Sverigedemokraternas valvaka. Hur tänkte de där?

STÅ UPP MOT ORÄTTVISOR!
Kram till alla... Anna

(alla foton av mig)

Inga kommentarer: