tisdag 21 september 2010

Hemma!

Jag sitter här vid min arbetsplats och tittar ut genom fönstret...

Det är fortfarande grönt, men det är vått och grått och äppelträdet är fullt med röda små äpplen. Mårbackan blommar med sina rosa bollar och framför fönstret hänger balkonglådan med fina färgglada blommor! Just nu känns det riktigt mysigt här hemma... surr från laptopen, smatter från tangentbordet, Snooker på TV och Lotta pysslar i köket. Vi har roliga små dialoger med varandra fast vi är i olika rum. Undrar vad hon gör i köket... ahhhh hon ska fixa te och mackor! Apropå mackor... Petter skickade ett gulligt MMS med jordgubbsmarmeladsmackor, min hemgjorda marmelad, och texten: "Underbart pålägg"!
MMS från P

Lasse har varit hemma med feber idag... jag vill inte bli sjuk! Jag har pysslat om honom lite med kaffe, vindruvor och ett Aftonbladet med en extra krysstidning! Nu tittar han på Snooker på Eurosport, så spännande så =) Lotta frågar honom just nu hur han kan titta på något så långsamt. Lasse svarar kort: "Vi är olika!" Precis, och det är skönt att vi är olika. Nu har vi en platt-TV! Är vi de sista?! I söndags fick vi hjälp av Lasses äldsta son Kalle att installera den... och det är surround-ljud! Att se på film och lyssna på CD ÄR ett lyft!!
I söndags gjorde jag i ordning plommonspäckad fläskytterfilé som jag grillade i ugnen tillsammans med hasselbackspotatis och äppelhalvor! Till det serverades gräddsås, sugarsnaps, en liten sallad och egen äppelmos. Allt gick åt på två personer! Jag tog min specialkost!

Igår körde jag ett riktigt hårt träningspass på gymmet. Jag var säker på att jag skulle vara mer eller mindre invalid idag... men det är jag inte! Skönt... att stretcha ordentligt är superviktigt!

Imorgon förmiddag ska jag plugga för brinnande livet! Sen jobbar jag mellan 11.00-15.00... efter det åker jag in till stan och handlar till fredag, för då kommer ett tjejgäng hem till mig. Det ska bli kul! Har funderat vad jag ska bjuda på... har inte riktigt bestämt mig, får se vad det blir!
(foton och kollage av mig)

Ha en fin kväll och kram till alla... Anna

3 kommentarer:

Ewa sa...

I love your photo collages, and the sign home sweet home is really nice!!

Kakaobönan sa...

Som vanligt en massa finfina bilder! Konstigt det där med snooker. Min Leffe gillar jättemycket att se på det och jag tycker det är aptrist. Förundras över att vi ofta har ganska lika smak vad gäller inredning och prylar. Vad jag däremot inte delar med dig är din kärlek till Mumin, har aldrig gillat mumintrollen...
Ha en underbar dag! // Kram

Channal sa...

Stämmer Pia, vi delar mycket när det gäller smak. Men saken är att när jag var barn gillade jag inte Mumin, de var läskiga. Men nu tycker jag så jättemycket om de figurerna. KRAM