fredag 22 oktober 2010

Jag ser det snöar det var väl roligt hurra!

Det började att snöa efter 24.00 igår! Jag blev så glad så jag gick ut på balkongen och tog bilder mot den nattsvarta himlen som var genomdränkt av stora snöflingor. 1 dm snö låg på marken, men nu är det bara ett vitt tunt täcke utanför mitt fönster... det mesta har smält bort.

Än är det inte november... eller december... det är den 22:e oktober och snön har redan kommit! Minns hur överlycklig jag blev som barn när den första snön kom. Jag sjöng och hoppade! Idag blir jag glad i smyg... sen kommer vuxentråket med suck o stön! Men jag måste erkänna att det är skönt att slippa åka bil! Att skrapa bilrutan utan vantar och köra i modd ÄR INTE KUL! Sen sitter jag här och är orolig för Jesper som har jobbat natt och han har min bil utan vinterdäck... han måste ta det försiktigt när han kör hem nu på morgonen. Min man han har redan satt på dubbdäcken och han har ringt att han har kommit fram. Det var inga problem att köra på E4:an men på parkeringen var det blank is! Tur att parkeringen ligger nära akuten... säkert flera brutna ben idag!

Men, men det vita lättar upp i mörkret och det är skönt! Jag tycker om de fyra årstiderna... När solen kommer fram ska jag ta en frisk promenad med kameran...

God morgon min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(alla foton av mig)

Inga kommentarer: