fredag 20 september 2019

Middleaged teacher's Wardrobe Diary

4 days, 4 looks, one woman!

Nu uppdaterar jag jobbgarderoben med mörkblått! Ger ett preppy klassiskt intryck.



Fiona Peg i Navy från Filippa K. En favoritbyxa som jag har i flera färger och material.
Det är resår i midjan, lös passform och med avsmalnande ben och pressveck.
Faktiskt en perfekt byxa till både vardag och fest!
Här har jag den i mörkblått till en vit trikåtopp med trekvartsärmar från Bondelid + ett vitt linne under. 
Inte många grader på morgnarna... 
Svårt att veta vad jag ska ha på mig... men än har jag INTE börjat med strumpor!
Färgen jag helst vill bära är beige... tycker om pudriga pasteller... les beige.
Ja, alla toner av beige finns med i min palett. Gärna i kombo med choklad och äggskal.



Stickat är helrätt i höst.
Tjock och mjuk spetsstickad jumper till de fina byxorna Fiona Peg - allt från Filippa K.
Under den vackra jumpern en äggskalsfärgad långskjorta i siden från Lindex Pink Collection 2017.
Barfota i svarta skinnloafers från Flattered


Rosa är Annas favoritfärg sedan barnsben!
Hahaha det ÄR sant! Färgtillskottet rosa är perfekt till både beige, marinblått och grått.



  • Ljusrosa jeans, Stella Cropped Coloured Denim - Filippa K
  • Vacker knytblus utan ärmar i tunt tyg med lätt fall som skapar en mjuk och vacker silhuett, Soft pink butterfly - Ida Sjöstedt
  • Figursydd v-ringningad enkelknäppt kavaj, R. The Cardy blazer Gant Rugger 
  • Svarta supersköna loafers - Flattered

Var kreativ och blanda gärna rutigt och randigt!
Svart- och vitrutig herrkavaj från Second Female - Long Blazer Glencheck.



Helskuren randig t-shirt med trekvartslånga ärmar och Fiona Peg byxor - Filippa K
Svarta skinnloafers - Flattered och svart skinnväskan The It-Bag Mulberry Alexa.
En rymlig jobbväska i ett slitstarkt material som håller länge är värd en extra investering.
Och det sätter stil på jobbveckan!

Jag har köpt den nyutgivna boken 100 LOOKS på 20 PLAGG


Modeproffsen Jenny Segergren och Frida Zetterström bjuder på inspiration, tips och konkreta råd och visar hur du genom enkel modematematik får 20 plagg att bli en komplett garderob med så många som 100 olika kombinationer. 



Jag ska antar utmaningen... någon som vill hänga på?
Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Alltid lika snygg och fin i dina outfits som du visar.
Kram Carin

Channal sa...

☺️Tack! KRAM