söndag 22 september 2019

Min helg!


Igår, lördag körde jag norrgående på gamla E4:an... mot Oxelösund.
Mamma och jag gjorde lite fint vid pappas grav.


Vilken vacker höstdag... blå himmel, massor av sol och 24 grader... en riktig indiansommar!



Efter att vi hade varit på kyrkogården tog vi en sväng ner till Gamla Oxelösund.


 I det lilla gula huset med grönt tak... där bodde vi över 30 år på somrarna.
1967 flyttade vi till Norrköping från Oxelösund... samtidigt blev detta vår sommarstuga.
Den röda verandan pålad i vattnet... där satt vi ofta och åt våra middagar.
Minns hur jag satt och lyssnade på de vuxna och samtidigt kunde höra vattnet klucka under golvet. 
Lite samma känsla som vårt sommarbo.
Vassen som vuxit upp där fanns inte då... förstår inte varför de inte röjer bort den.
Vid bryggan hade vi vår båt... en fin båt som var som en svan på vågorna.



Vi tog även en fika i solen... vi fick en ljuvlig stund tillsammans! 





När jag hade skjutsat hem mamma åkte jag och hämtade Alma.




Och hur lycklig är man inte som får rå om den här lilla guldklimpen ett dygn!
I'm truly blessed



Jo, vill berätta... När mamma och jag satt där och njöt av solglittret kom det en båt in från sjön.
Det märkliga var att båten la till precis på VÅR båtplats... det kändes lite tudelat.
Tänk att kunna ta båten ut till alla mina favoritöar... Ytterskär, Högsten, Beten, Sprängklubbarna och Hästkubben.
Ja, i Oxelösunds skärgård finns många öar med härliga klippor- och strandbad.
Så glad att även mina döttrar fick uppleva detta paradis. 



Hoppas din helg har varit lika fin!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken fin lördag din mamma och du hade. Så hade du en fortsatt fin och mysig lördagskväll med din lilla guldklimp.
Kram Carin

Channal sa...

En fin lördag🌻💛

KRAM

Annika sa...

Vilken fin helg du hade, så jättefina bilder som illustrerar den.
Kram!

Channal sa...

Tack! Kanonväder också! KRAM