söndag 29 september 2019

Hej på er alla där ute med höstkänslor!

Hösten är äntligen här. En fantastisk årstid då utbudet på kultur, kurser och annat är stort.



Min helg startade jag upp i fredags direkt efter jobbet när jag slutade klockan två.
Jag åkte och hälsade på mamma och där fick jag akut RYGGSKOTT! Så jäkla ont, jag kunde knappast gå. 
Jag som skulle ut och äta med Ida och Lotta på kvällen och upp tidigt lördagsmorgon till Bokmässan.
Skam den som ger sig. Istället för att gå ut beställde vi hem jättegod grekisk mat. 
Vi fick en mysig stund tillsammans allihopa... Ida, Mike, Frank, Alma, Lotta och jag runt deras köksbord.
Var hemma redan vid sju och klockan åtta somnade jag som en stock med en varm vetekudde och en stark värktablett.


Efter sju timmar (kl.03.00) vaknade jag pigg och kände av ryggen men inte lika ont... pust!
Jag låg och läste en stund och slumrade till lite tills klockan ringde 05.30. Tog en stark värktablett till!
Klockan 07.00 gick bussen till årets Bokmässa i Göteborg. Med en halvtimmes fikapaus var vi framme klockan 11.00. 
Ryggen var sisådär men humöret och bokmässan var på topp! 
Där fanns allsköns utställare med spännande och intressanta program. 
 Men även gigantiska montrar, små montrar och röster som försökte överrösta varandra. 
Författare, influencers, månglare... allt rymdes på denna utmärkta mötesplats. 

Ja, en sån fantastisk lördag jag fick trots ryggont! Här kommer några av mina höjdpunkter. ✨


Martina Haag och jag i Maria Westerlinds höstkollektion från MQ... hon i klänning och jag i blus och byxor.
Jag har även kjolen i samma mönster som blusen. Tillsammans blir det som en "nästanklänning".


Jag, Martina Haag och min kollega Ulrika... två kulturtanter på vift!


Galet mycket folk... och när Karin Smirnoff, författaren till böckerna "Jag for ner till bror" och "Vi for upp med mor", hade lite bokprat... 
då satt vi, jag och min kollega Ulrika på första parkett och var lite starstruck. Läs om hennes böcker HÄR!


Anna Laestadius Larsson som 2017 kom ut med boken om konstnären Hilma af Klint berättade 
att nu på lördag, 5/10 startar Hilma-utställning på Millesgården. Så spännande! Läs om Hilma HÄR
Minns ni den hajpade och jättebraiga boken "En dag" som även finns som film? Se HÄR!
Jag mötte författaren till boken, David Nicholls... och jag köpte hans nya "Bitterljuva dagar" signerad till mig!


Jojo Moyes nya roman "Bergens stjärnor" såldes först i världen på bokmässan i Göteborg! 
Så självklart ligger den nu på mitt nattduksbord och väntar på mig.


Emma Hamberg är lätt att tycka om... en stor favorit sedan många år. 
Att möta författaren till en bok man håller kär är mäktigt. Blir självklart Bokmässan nästa år också!
16.30 gick bussen hem... 1000-Tack Lärarförbundet som ordnar denna fantastiska dag!


Solnedgång över Vättern i 110 km/h från bussen. Åter 20.00... och där stod maken och mötte mig.



Blev ett glas rött och den godaste hamburgaren ever med ädelost och tomatmarmelad på Burgers and Bangers.
Norrköping bjöd på en kul natt... hahaha... ja, det var Kulturnatten. 



Vi fick en mysig kväll med musik i varenda gathörn och massor av fina konstutställningar.


Interiörbutiken Vera Design hade en stor duk som alla som ville fick måla på.
Det stod "shop stop" i rosa! Det gillade inte hon i butiken så jag tog och målade en ros på esset.
Så det blev shop top! Det är verkligen en toppenaffär med massor av fint och jättetrevlig personal.


Tänk vad fort tiden går när man har roligt! 
Jag fick en underbar dag och jag somnade med ett leende på läpparna.


Och tänk! Idag har jag inte ont i ryggen längre. 
Bra med värktabletter och vetekudde samt att röra på sig. Jag gick 10.000 steg... o gick o gick o gick!
 Nu ser jag fram mot hösten och alla spännande aktiviteter. 
Jag väljer det som gör mig glad!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig lördag fast du nu hade ryggont. Men den bästa medicin verkar vara att röra på sig.
Många bra författare som du träffade där på mässan.
Kram Carin

Anki sa...

Vilken helg du har haft. 👍

Ninnie sa...

Oj, vilken helg! Så roligt att gå på bokmässan! Jag har faktiskt aldrig varit där, trots att jag bor nära Göteborg...
Hoppas rygg"ontet" fortsatt håller sig borta.

Channal sa...

Jättekul på bokmässan, så jag glömde ryggen! Men det blev ju fort bra! Tror inte jag skulle ha blivit bra av att stanna hemma i sängen.

KRAM

Channal sa...

Sannerligen! KRAM

Channal sa...

Du måste ta dig dit! En upplevelse!

KRAM

Annika sa...

Vilken fin helg du haft. FÖRUTOM ryggen då såklart. Såg dina bilder på insta. KUL!
Jag gillar också EmmaHamberg jättemkt. Hon är så BRA!
Haag gillar också, men inte lika mkt som Emma :-)
SUPERKUL att få åka på bokmässan. Det skulle jag också vilja göra.

Kramar från mig!

Channal sa...

Tack! Jag fick verkligen en toppenhelg och ryggontet är ett minne blott.

KRAM