måndag 16 augusti 2021

Det regnar!

Och tänk så annorlunda det blir... ledset liksom. 
Men på ett sätt vackert såklart och på ett annat sätt skönt att veta att växtligheten får släcka sin törst. 
Sen så har jag ju mina magnifika dahlior som jag plockar in.




I det lilla fönstret i vardagsrummet har jag ett inramat fotografi på mamma och pappa.
Vid fotografiet står det en ljuslykta och en vas med blommor.
Just nu pryder stora fina dahlior fönstret... 


Ovanför bilden med mamma och pappa svävar två svanar i fönstret.
Svanarna i trä är täljda av min kusin som är konstnär... 



Så glad för mina stora vackra dahlior. 
Ju mer jag plockar av dem desto fler blommor kommer det.




Hoppas, hoppas att dahliorna klarar vintern så jag kan njuta av dem nästa sommar också. 



Älskar att kunna arrangera en bukett och få den precis som jag vill. 
Dahliorna de sätter verkligen färg!


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Bara du gräver upp knölarna under vintern så kommer de fint nästa år igen när du planterar ut dem.
Det är en mycket vacker blomma. Som finns i så många stilar.
Kram Carin

Channal sa...

Tack för tips! Visst är de vackra! Är sugen på fler.

KRAM

Annika sa...

Haha! Jag har ju helt ändrat inställning till regn sen jag bott i varma klimat där solen är den största faran pga torka och brandrisk. Tycker solen har något olycksbådande över sig när det är ordentligt varmt länge. Regn däremot känns rogivande, lugnande och livgivande. Allt blir mjukt och vackert...sällan sorgset...

Dahliorna är jättevackra!
Kram

Channal sa...

Så sant! Om det kommer i lagom mängd! Hemskt med alla extremväder som blir allt vanligare!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så vackra blommor! Och vilken lyx att få plocka in direkt från trädgården.

Jamen visst blir det lite ledsamt ute med regn, men jag tänker som du. Marken behöver vatten :-)

Varm kram och jag önskar dig en riktigt fin skolstarts vecka!

Och tack för dina kommentarer hos mig. Jag ligger lite efter med att svara.

Ha det gott!

Kram, Anneli

Channal sa...

Tack själv! Nu kavlar vi upp skjortärmarna och kör fram till höstlovet!

KRAM