söndag 8 augusti 2021

Idag är det ingen vanlig dag...

För idag är det min Idas 32-årsdag! 
Hipp Hipp Hurra!



Vi var en liten skara - lillasyster Lotta, jag, maken, itta (farmor på spanska), Idas pappa o Jatty.
Tja... vi var nio stycken på deras fina stora balkong. 


Ja, det var födelsedagsfika på balkongen... jättegott, mysigt och supertrevligt!




Det är inte klokt... är min flicka 32 år? Älskade Ida! Så stolt över dig!



Så blev det dags för paketöppning. 
Från sin pappa och Jatty fick Ida ett par jättefina vita Nike.
Itta o tatta - farmor o farfar gav ett lyxigt kit från Rituals och en fantastiskt god och vackert tårta.



Av oss fick Ida en färgglad löpare med en bukett astrar i matchande färger.
Och ett stort paket med små guldiga hjärtan... 


Presenten var kaffeservisen Blå Måsen i 12 delar från Bing & Grøndahl - Royal Copenhagen.


Av Lotta ett fint kort och en svärmors tunga, blomman alltså.
Av familjen - pappa Mike, Frank och Alma fick Ida en jättefin cykel.



Tack för ett trevligt födelsedagskalas... Allt ljus på dig Ida

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Annika sa...

Oj, Ida håvade verkligen hem storfångsten ifråga om presenter! Den där servisen Måsen är ju jättevacker! Roligt med cykeln också.
Kram

Channal sa...

Ja, det är som om hon fyllde 50 år! Jag fann kaffeservisen på Marketplace/fb! Ett fynd🪶

KRAM

Mamma C sa...

Vår minsting blev 33 i år.
Är inte abuela farmor på Spanska?
Så mycket fina presenter hon fick.
Min mamma hade blå måsen och den servisen fick brorsans flicka när hon flyttade till äldreboendet.
Ha en fin och bra start på den nya veckan.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Det stämmer, abuela är farmor/mormor, abuelita är gulligare som lilla farmor. Ita/itta i slutet på abuelita är barnspråk på spanska för farmor👍🏻😁 typ momo o moffa!

KRAM

Mamma C sa...

Okej, då fick jag lära mig något nytt 😁.

Channal sa...

Japp! Inte lätt att kunna barnspråk på spanska! Ita o tata - fammo o faffa!

Kram igen!