måndag 9 augusti 2021

Vilket avslut på sommarlovet...



PLÖTSLIGT HÄNDER DET!
I brevlådan kom det första exemplaret av VOGUE Scandinavia... det ÄR STORT!
WOW! Älskar glassiga modemagasin... har alltid gjort!
Lyckoruset när jag såg den rosa kartongen med motiv av Hilma af Klint... 


Och i kartongen... Greta Thunberg pryder det första omslaget. L.O.V.E.






Skönt att skingra tankarna och bara få bläddra och titta i nya fina Vogue.
Bra repotage med Greta och underbara modeteckningar av Lovisa Burfitt... 
Jag har lust att köpa ett ex till av tidningen för att rama in Burfitts läckra bilder.



Bråviken och himlen byter skepnad timme efter timme... som ett konstverk i mina ögon.


Maken han tog ett dopp... riktigt skönt i vattnet.



Kvällens middag... kantarellpaj, sallad med rödbetor, tryffelmajo och vår första solmogna tomat.


Vi unnade oss ett litet glas rött till pajen... 
…och det smakade riktigt bra alltihopa i solen.


Dags att kliva upp klockan 06.15 imorgon! Nya förberedelser väntar...
Lite vemodigt känns det allt att sommaren nu i princip är slut! 
Nästa måndag börjar skolan, då kommer alla elever och allt kommer att bli som vanligt igen.

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Verkligen ett fint, vackert och underbart avslut på sommarlovet.
Vilka fina bilder. Skulle verkligen bli snygga tavlor.
Ha en fin tisdag.
Kram Carin

Lena sa...

Fantastiskt vackra bilder av din utsikt över Bråviken och himlen. Thanks for sharing!
Kram

Channal sa...

Tack! Blev en bra första arbetsdag!

KRAM

Channal sa...

Tack Lena! KRAM

Ninnie sa...

Jaa, det känns som att sommaren är slut nu faktiskt. Och ändå är det bara början på augusti, men det kanske kommer fler fina sommardagar framöver. Vilket härligt avslut du haft på sommarlovet , med kalas och barn och barnbarn och sol och värme...härligt!
Ja, nu är semestern slut för de flesta, jag börjar jobba också nu. Känns alltid lite segt och tungt.

Channal sa...

Hej Ninnie! Nu har jag jobbat i tre dagar och det har gått jättebra. Men, gäääsp så trött jag är när jag kommer hem! Imorgon TGIF!

KRAM