tisdag 17 augusti 2021

Middleaged teacher's Wardrobe Diary

Nu har jag kommit igång med vardagen... hallbilder innan avgång till jobbet!

  

       7 days, 7 looks, one woman!


En riktig Anna-blus. 
Vackert grön med ljusblå broderier - Mariah Blouse - 70% på REA hos Odd Molly.
Passar bra till min vita jeanskjol, min beiga kjol och mina vita jeans.


Två gamla vita Odd Molly-blusar som hänger med än! Perfekta frökenblusar...


Den här blusen är i samma modell som den gröna blusen... 
Trekvartslånga puffärmar, lätt figursydd och v-ringad hals. Fin modell.
Till blusen har jag en gammal beige vid favoritkjol i tjockare bomull.


Älskar alla de fina detaljerna på Odd Mollys blusar. Som denna ovan med kantband i spets. 
Här till min gamla jeanskjol från Lindex.

När det är sommar blir det mycket blusar, kjolar och självklart klänningar!


Denna mönstrade långa klänning tycker jag jättemycket om. 
Har även en tunika i samma mönster.
De är från H&M's samarbete med Morris & Co 2018.
Fann klänningen till ett fyndpris på Tradera.
Är väldigt sugen på att tapetsera ett rum med detta mönster också...


En klassisk jeansjacka passar till allt...

Min absoluta favorit denna sommar är min röda raka klänning från Lexington.
Den hittade jag på REA förra året... den röda färgen är så mycket jag!



Klänningen har jag både till jobbet, till festen och även på semestern... ett välanvänt klädesplagg.


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

7 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Du är supersnygg i allt!

Jag håller med, älskar detaljerna på Odd Mollys blusar! Skulle kunna köpa hur många som helst.

Jag fotar också lite work outfits men är så less på ljuset i hallen där jag har spegeln. Suck!

Ha en underbar fortsatt vecka!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Tack! Har sett dina fina outfits! Du är superfin! Vet vad du menar ang ljuset. Blir så för mig också vintertid. Synd att vi inte kan fota varandra🥰

KRAM

Mamma C sa...

Fina outfits alltihopa men den mönstrade klänningen gillade jag mest.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Den är jättefin! KRAM

Ninnie sa...

Så fin du är! Somrig och vacker! Den blommiga klänningen är helt underbar! Jag letade efter en sån när de såldes på Hm för några år sen, men hittade aldrig just den. Så fin!!!

Channal sa...

Tack! Samma här och nu i somras fann jag den på Tradera.

KRAM

Anonym sa...

Så snygg, alltid 🤩
Spelar nog ingen roll vad Du har på Dig, alltid naturlig vacker!

Ha de gott,
Sari-Anne