söndag 15 augusti 2021

Omringad av fina vänner och god mat...

Kära öppna dagbok!


I fredags var vi bjudna på middag till goda vänner. Monika är en gammal kollega till maken.



Vi blev upphämtade av Ann... även hon är en gammal kollega till maken. 
De fick en réunion... så det blev många gamla minnen jag fick lyssna till. 
Men vi pratade och skrattade om lite annat också... absolut!


Monika och Janne som vi var bjudna till bor i Oxelösund precis vid Femöresundskanalen. 
Ja, så det blev Oxelösund både i fredags och igår för oss.

Säg hej till katten Tindra! Hon var lite skygg så det blev bara en bild på håll.


Vi blev bjudna på så mycket gott... och vi hade det hur trevligt som helst!


Matservisen Swedish Grace tycker jag om. Så enkel och stilren.
Vi har också den men inte med en guldkant. Älskar den detaljen!


Underbart vackra vinglas också... liten rund slipad kupa på en droppformad fot.



Till kaffet i retro-koppar bjöds det på en plommonpaj med nöttäcke till lättvispad grädde.
Åh vad jag uppskattar en vacker duk, tjusigt porslin, antika kristallglas och fina kaffekoppar. 
Visst blir man glad när man ser att värdinnan har lagt ner hela sin själ i dukningen?


Trevligt och fantastiskt gott i goda vänners lag!
Mysigt avslut på min första arbetsvecka efter en lång ledighet.

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig och trevlig lördagskväll ni hade.
Verkligen fin vinglas.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Visst var vinglasen fina. KRAM