fredag 20 augusti 2021

Min fredag i bilder...


Hej alla vackra själar... vilka soliga dagar vi har!
Dagen idag, lördag, blev en repris på gårdagen...


Jag slutar tidigt på fredagar och bara för det så känns det som söndag idag.
En väldigt lyxig känsla... det blir som en dag extra liksom!




Åh vad vi älskar vårt sommarbo... denna sommar har vi varit här nere nästan varje dag!
När jag kommer ner hit börjar jag njuta direkt!



Det är lika skönt att vara inne i sjöboden som att sitta ute i solen eller under parasollet.



Bråviken är unik i Sverige... det finns inte en sån lång och djup fjord från Östersjön någon annanstans. 
Viken är över 50 kilometer lång och sträcker sig från Arkösund vid kusten in till Norrköping.



En enastående fredag här i Kolmården! Västlig vind, kristallklart vatten och 22 grader varmt!




Då molnen började bli dramatiska var det dags att gå upp till huset.
Väl hemma plockade jag in några Dahlior och satte i min vas Äng.




Önskar dig min kära läsare en skön kväll!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka fina sensommarbilder över en vacker plats på jorden.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Ja, det är vackert vid Bråviken.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Good morning Anna,

Ert sommarbo är verkligen en guldkant på livet! Så härligt att kunna gå dit. Stannar man hemma så är det alltid något man skall göra, som att slänga i en tvätt tex.

Odd Molly är verkligen lärarkläder det. Bland våra låg-och mellanstadielärare på skolan så är det verkligen favoritplagen. Jag ser dem inte lika ofta på högstadie- och gymnasielärare. Vi måste klura ut varför :-) Väldigt fint och deras koftor är to-die-for. Så ovanligt att se dig i jeans. Snyggt till den vita blusen och koftan.

Varm kram!

Anneli

Channal sa...

Tack! Ja, haha Odd Molly är riktiga frökenkläder🥰 Känner faktisk en högstadielärare som är galen i Odd Molly!

KRAM