onsdag 26 juli 2023

Det blommar i vårt vardagsrum...



 Mamma och pappa har fått nyplockade dahlior från trädgården.
Dahliorna är magiska... lite overkligt vackra som rosorna!


Orkideerna de frodas de också... de har alltid trivts här i fönstren.



Tycker så mycket om min fina 60-årspresent... Waldemarsuddekrukan i grönt glas.


Den passar till den gröna vasen Iris som görs i Reijmyre Glasbruk till Svenskt Tenn.


Har de andra blomkrukorna från Waldemarsudde i vitt porslin... har samlat på dem i 35 år.
Tidigare sa jag alltid Prins Eugen-krukor... eftersom det är han som har designat dem.


Vet inte hur många Waldemarsuddekrukor jag har... fina är de!


Imorgon blir det fullt hus här hemma! KUL!
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Verkligen en vacker kruka och fint i dina fönster med.
Ha en bra dag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! TACK! Krukan blev jag jätteglad för. Blommor ger så mycket glädje! Det piffar upp ett hem! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon!

Men så mycket vacker blomster hemma hos er! Och ja, visst har du rätt i det du skrev för en tid sedan till mig: Waldermarsuddekrukor är som klippt och skurna för Orkideer. Så fina!

Ha en riktigt fin lördag!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Sannerligen! Waldermarsuddekrukor är som klippt och skurna för Orkideer. KRAM