fredag 14 juli 2023

Vilken trevlig kväll vi fick!


Här står jag och förbereder välkomstdrinken... Aperol Spritz.


Min chokladblomma... mmmmm... ett måste att ha på balkongen.

Våra gäster var min gamla fina kollega Lotta och hennes man Bosse.
Tänk, hon hade gått ut på morgonen och plockat hallon och gjorde hallonmarmelad med Xanté.
Vilken fin sommargåva från dem... det kallar jag omtanke och kärlek.




Mmmmmm... det doftar choklad, sa Lotta. Och se, blomman matchar hennes fina klänning.
Ja, hela Lotta är som en chokladpralin! Och bilden nedan, våra glada grabbar! SKÅL!


Vi skålade och satt länge och pratade och skrattade på balkongen.
Vi avhandlade deras äventyr i Parga, bl.a. bröt Bosse en tå när han var ute och simmade, stackarn!
Blev även lite om min hemska vår som jag har tagit mig igenom. Ja, vi pratade om livet!



Är det sommar så är det... det blev grillad lammrostbiff... enkelt och gott!
Dukat och klart på altan i trädgården... och solen var med oss.
Och jag måste ju fota och visa till bloggen... det tycker jag är kul.





Min avokado- och mangosallad med sweetchilisås.



Vår egen söta gurka till den grekiska salladen... tänk att jag blir så lycklig över varje gurka vi får.
Två gräddfilsåser... en med dragon och vitlök, och en med citronzest och lite nyslungad honung.
I glasen rött italiensk vin från Toscana - Piazza Tosca Chianti.


Sen kom Anna-desserten... lättvispad grädde till smulpaj med egna rabarber och jordgubbar.



Till pajen ett litet glas med sommar... Jordgubb & Rabarber med en skvätt prosecco.


Fairy rosor från vår trädgård...


När klockan blev TIO ville vi flytta in... blev lite kyligt om benen.


Vilken magisk kväll och vilket trevligt sällskap. Vi fick verkligen en rolig liten sommarfest!


Idag kommer barnen på lunch och sen måste vi packa.
För imorgonbitti drar maken och jag till västkusten!
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Åhhh, vilken mysig sommarfest ni haft.
Vilken fin gebortpresent du/ni fick med.
Vilken middag och mango och avokadosalladen såg magiskt god ut.
Chokladblomman är så vacker och fin. Det är inget jag sett här på trädgårdshandeln.
Ha en fin och härlig fredag nu.
Och en mysig resa till västkusten.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! En härlig kväll fick vi och idag full rulle med barn o barnbarn. Nu lugn kväll! Önskar dig detsamma! KRAM

Monica sa...

Så mycket gott och så vackert allt. Och trevliga människor tillsammans. Önskar er en jättefin vistelse på Västkusten.

Channal sa...

Hej Monica! Tack! Kvällar att plocka fram i november! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Men så mysigt! Och vilken vacker dukning och mat som matchar med allt, till och med blommorna...Att få komma till en sådan bjudning som gäst är verkligen speciellt. Man är väntad och välkommen.

Åh, men ha det så trevligt på västkusten! Miljöbyte är bra för själen.

Ser fram emot dina vackra bilder från västkusten.

Varm Kram och ha en riktigt fin dag!

Anneli

Anonym sa...

Hej Anneli! Tack! Vi fickan en mysig torsdagskväll. Nu fikapaus på Gyllen Uttern vid Vättern. Så fint! KRAM