onsdag 19 juli 2023

I ❤ Marstrand


Kära vänner! Nu är vi hemma och jag har laddat ner 250 bilder från Marstrand.
Det här var andra gången vi var där. Vi bodde på samma hotell som vi gjorde 2021.
Här känner jag mig hemma... jag trivs verkligen på Marstrand fast jag ingen relation har till västkusten.
Det brukar ju sägas att alla har sina dubbelgångare någonstans. Här på Marstrand är mina, hahaha!
Jag älskar verkligen hela atmosfären här... nu vill jag visa hur fint vi bodde.


Det blev lite Prosecco över efter Aperol Spritzen jag gjorde i torsdags... 
Och den smakade bra fastän den var lite ljummen och avslagen efter bilfärden.


Haha allt smakar bra när man checkar in till denna vy! 
Så skål och välkommen till Marstrand!



Varje morgon satt jag här i fönstret och sminkade mig... vyn skiftade från dag till dag.


Det var väldigt blåsigt på Marstrand. Vi fick ett skurväder... men mest sol faktiskt.
Skurarna varade inte så länge... men jag var glad att jag packat ner min turkosa regnkappa.


Det lilla fönstret var mot gården... där nere serverades frukosten.
Jag har alltid tyckt om ljusa hus... vita, pastelliga eller pärlgrå.



Frukosten var fräsch och god och alldeles lagom stor... bl.a. nybakat bröd från Bergs konditori.
Jag är en riktig frukostälskare! Frukosten är ett av de bästa målen under dagen året runt.

Det fanns plats att sitta och äta frukost både inom- och utomhus.






Nautic Hotell har 31 rum och alla var bokade... 
Där var både svenskar, danskar, norrmän, tyskar och fransmän.


Lovar, det kommer mer... mycket mer från Marstrand.
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

6 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Jag har aldrig varit på Marstrand men däremot Orust och Smögen. Ser verkligen fantastiskt fint ut. Hade älskat att bo i det där rummet. Så vilsamt med de blå blommorna och så vyn sen. Så vackert. Ni verkar ha haft det fantastiskt bra.

Anonym sa...

Hej Hanna! Tack! Vi bodde verkligen jättefint, vilsamt är det rätta ordet. Jag har bara varit på Marstrand när det gäller Västkusten. Nästa gång blir det Orust och Smögen! Nyfiken på hela kusten längs med Bohuslän. KRAM

Anonym sa...

Hej Anna! Nu har jag läst ikapp på din fina blogg... och så skönt att läsa att du har gått igenom "besiktningen" för ett år på sjukhuset utan några anmärkningar :). Toppenbesked! Vad roligt att se bilder från vackra Marstrand. Det var längesedan jag var där men man känner igen sig. Utsikten från ert fina rum är inte dum! Jag har för mig att huset på udden vid fyren var PG Gyllenhammars sommarstuga. Kanske inte i hans ägor längre. Huset ligger verkligen på en speciell och utsatt plats. Och Bergs konditori minns jag. Tänk att det finns kvar, vad roligt. Ha en fortsatt härlig sommar! Kram, Annika

Anonym sa...

Hej Annika! Tack! Skönt att besiktningen gick bra! Var tvungen o kolla upp ang PG, det stämmer. Det var hans sommarresidens under 80- och 90-talet. Han sålde det då för 750.000kr. 2015 såldes det för 10-15 miljoner!! Konstig era vi lever i. Fantastiskt läge. KRAM

Mamma C sa...

Marstrand har jag aldrig varit på. Bara i Fjällbacka och rakt ut i skärgården där på en ö. Här är mitt inlägg från den resan https://hallonoblabar.blogspot.com/2013/09/underbar-helg.html
Ert ställe ser underbart vackert och fint ut.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Jag har bara varit på Marstrand. Maken och jag sa det, att nästa gång ska vi upptäcka fler ställen på Bohusläns kust... som Smögen, Lysekil, Fjällbacka och Koster bl.a. Så FINT! Ska kolla in ditt inlägg. KRAM