söndag 9 juli 2023

Kära vänner! Vilka dagar☀️

 Nu vill jag dela med mig av det som jag tycker mycket om! 
 Mest om! Det enkla! Vår natur och att bara få vara hemma!

Min lördag...




Lugn och ro... måla akvarell, bada, läsa bok och bara vara och ha det bra!





Malvan blommar fint vid vägrenen...


Klockan blev mycket innan vi gick upp till huset...

Middagen tog vi lite sent i trädgården... svalt och skönt.


Min söndag...

Ännu en enastående dag! Ja, inte klokt! Dagen idag blev nästan ännu bättre än igår!
För Ida och Alma kom hem till oss. Vi bjöd på BBQ, sol och bad!





Chicken drumsticks med grillad majskolv, gräslöksdressing och grönsaksstavar.
Bl.a från vår egen söta gurka. Festligt värre!


Så här glad blir Alma när efterrätten kommer...
Vaniljglass, maränger och chokladströssel!


Jadå, det går jättebra att äta glassen liggande...🍨



Jordgubbarna går åt i ett nafs... smaskens!




Bästa Glass-fontänen... oj, vad den svalkade skönt i hettan🍦💦




Smultrån på strå... jösses så söta och smakrika... mmmm... smultron🍓



Och hur saftiga och goda är inte de stora bigarråerna... mums sa Alma!
Mums sa vi förresten allihopa🍒


Bättre än så här kan det inte bli...




Ja, Kära vänner! När man har det så här är det både gott och enkelt att leva.
Må solen lysa över dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Monica sa...

Men så fint allt är! Och är det inte ovanligt vackert i år? Eller så har man glömt men tycker att allt blommar så otroligt. Jag klippte ned mina penséer fast nu lite tveksam om det är penséer, köpte dem pyttesmå och nu knallblå och blommar så otroligt andra omgången och bara friska gröna blad. Brukar ju gulna lite men inte då. Som en mur av dem.

Och du har det underbart vackert, så fint där du bor. Vi har ju hyrt i dina trakter då och då som omväxling till Gotland.

Och nu bor dotter så otroligt fint lite söder om oss så glada att vi kan vistas där också. Och så lättsamt och trevligt folk överallt.

Här där vi bor är det lite tilltäppt, ja du förstår. Men rätt trist att man helst inte hälsar eller pratar.

Kram

Anonym sa...

Hej Monica! Tack! Det stämmer, det blommar otroligt fint i år fast hela juni har varit torr. Minns även att det var ett riktigt syrenår. Kul att ni har vistats i mina trakter. Gotland älskar jag! Gotland Fårö! Fint att kunna besöka din dotter. Det är som här! Vi tittar på varandra och säger hej! I en stad blir man mer anonym. Men man borde hälsa på sina grannar i alla fall. Fin dag till dig! KRAM

Mamma C sa...

Inget slår en fin svensk sommar.
Den gröna färgen finns ingen annan stans i världen.
Vilken mysig och härlig dag det blev med dotter och barnbarn.
Ha en fortsatt skön och härlig dag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Detsamma till dig! Visst är det vackert när det är grönt... men natur i terrakottafärger har även sin charm. KRAM

Anna i Portugal sa...

Vad fint att sitta där och måla och njuta. Med havet som utsikt.

Channal sa...

Hej Anna! Tack,eller hur! En härlig plats! KRAM