onsdag 12 juli 2023

Mina dagar har mest sett ut så här...

Kära vänner! Det regnar idag... och tänk så annorlunda allt blir då. 
Men, men... vi har varit och handlat inför morgondagens bjudning. Det ska bli trevligt!
Annars har jag haft underbara soliga dagar så jag ska absolut inte klaga på vädret.
I söndags var ju Ida och Alma här. Frank var då med sin bästis. Men i måndags kom han med!

Min måndag...


Sol, sol och åter sol!



 Glada barn, massor av bad och hiskeligt kul!



Frank han är mer under ytan än över... han ser spännande fiskar (spigg o mört) när han snorklar.



Vilka sköna dagar vi har fått denna sommar vid vårt sommarbo! 



Många härliga sommarminnen att plocka fram i vintermörkret.




Min tisdag...
Var och gjorde ultraljudsundersökning på US för kontroll... inga anmärkningar, allt såg bra ut! 
Behandlingen har gett det resultat som alla hoppats på.
SÅ SKÖNT! Nästa kontroll blir om ett år! Tjoho!


Efter besöket i Linköping stannade jag till i Norrköping.
Där träffade jag Lotta, Ida, Frank och Alma.
Vi tog en mysig lunch/fika-date på Café Färgargården vid Strömmen i Åbackrna.


En hög med färska handskalade räkor på en frasig våffla, en rejäl klick majonnäs, lite rödlök,
en kvist dill och en stor skiva citron. Ja, då är saken klar, en supergod räkvåffla!



Miljön runt Strömmen... Åbackarna och Industrilandskapet är unik och vacker.




Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

12 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Härliga dagar med bad! Bilden på det faluröda huset - wow!! Som ett vykort!

Mamma C sa...

Verkligen härliga dagar och ett härligt besked med.
Norrköping är bra vackert och har sina fina smultronställen.
Idag landade gubben på Skavsta och ska vara ett par dagar i Norrköping nu.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Anna! Eller hur, vi har haft kanonväder! Så härligt! Regnet igår gjorde bara gott. KRAM

Anonym sa...

Hej Carin! I år har vi verkligen badat i Bråviken till skillnad mot förra sommaren. Norrköping är vackert. Då blir du gräsänka nu då. Kan vara skönt att få rå om sig själv lite! KRAM

Ninnie sa...

Hej Anna! Så härligt att höra att du fick ett positivt svar på din undersökning, hurra!
Underbara dagar...sol, bad, sommarvärme och barn o barnbarn! Bästa som finns, eller hur?!?

Tummelisa sa...

Hej, är så glad för din skull att behandlingen gått bra. Härligt! Fina dagar du haft/har med barn och barnbarn. Sommaren i Sverige när den är som bäst.
Ha en fortsatt fin vecka.

Kram Tummelisa

Anonym sa...

Hej Ninnie! Absolut det bästa som finns! Så underbart🙏🏻 KRAM

Anonym sa...

Hej Eva! Tack! Ja, så skönt! Och idag skiner solen igen! KRAM

Anonym sa...

Nästa kontroll först om ett år. Sånt är ju en fröjd att läsa

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Underbara nyheter att det ser så bra ut. Vad glad jag blir. Nu får du andas ut lite. Härligt!

Ja, dagarna går...och så härligt att spendera dem med nära och kära.
Så fina bilder från dina vackra omgivningar. Fortsätt att njuta!

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Tack! Eller hur! KRAM

Anonym sa...

Hej Anneli! Så skönt! Men jag ska känna o titta en gång i månaden. Allt känns bra! KRAM