tisdag 16 november 2010

Kära Tomten!

Tiden går så fort... veckorna springer iväg och nu är vi mitt i julruschen, så jag tänkte att du skulle få min önskelista nu! Något jag önskar mig väldigt mycket är en lugn mysig jul och en Kitchen Aid (min våta dröm är en röd och det hade varit ett kap i USA hmmm). Tänk vad mycket gott bröd jag skulle kunna baka. Matbröd, kanel- och vaniljbullar till alla mina kära.
Högt upp på önskelistan står även Eliza Doolittles och Bo Kaspers Orkesters senaste album, musik är lycka!

-Jag tycker om de där söta franska plåtburkarna La boîte à... jag har kaffe-, te-, socker-, ris-, sybehör- och tvättmedelburken. Skulle vilja ha diskmedel-, pasta- mjöl- eller den rosa kakburken. Blir väldigt glad om du har någon hemma på ditt lager i tomtelandet. Jag blir som vanligt jätteglad för en bra bok också, t.ex. Sabina Bermas bok "Flickan som dök ner till jordens mitt". Den handlar om Karen som har diagnosen högfungerande autism. Hon ser annorlunda på världen och hon har också andra förmågor. Ett speciellt drama som har fått bra recensioner. Spännande jullovsläsning!

-Jo sen har jag sett en superfin röd olle från Esprit som skulle värma mig gott i vinter. Önskar mig även en vacker röd kanna från Le Creuset (Lerkruset). Jag hoppas att jag varit snäll under året som gått. Jag ställer ut lite tomtegröt till dig som vanligt.
Ha det bra nu snälla tomten, massor av kramar Anna

{collage av mig med bilder via google-bildsök}

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du som är så snäll kommer säkert få flera saker på listan utav tomten. :) Boken verkar bra, ska hålla utkik efter den. Kramar, Maria.

Channal sa...

Jag blir glad om jag får ett litet paket från barnen =) KRAM Anna