torsdag 4 november 2010

Skönt hemma...

Just nu går jag och strosar i myskläder... har gjort det hela dagen!

Ja, det är lugnt och skönt hemma... mannen har varit ute i solen och krattat massor av löv och jag har packat upp och pysslat här inne! Idag blev det gratinerad falukorv med potatismos, gott! Jag har inte hunnit redigera och sortera alla New York-bilder för på tisdag och onsdag ska jag till Uppsala och då är det dags för min första tenta! Det är en hel del plugg som gäller för mig och det var evigheter sedan jag hade en tenta. Nu är mannen med sin yngsta och de hälsar på deras mamma/farmor i Nyköping. Lotta hon har fullt upp med sitt så jag passar på att läsa och skriva i min ensamhet (skönt)! Men det är självdisciplin till 120% som gäller för pluggandet! Det är inte så lätt med studieteknik efter flera års uppehåll! Men självklart har jag hunnit med annat viktigt också... som att måla mina tånaglar i metallic-rött!

Sephoria är ett Mecka för färg- och doftomaner som jag! Sminkaffären på 5thAvenue är en riktig smarrig godisbutik! Kosmetika från USA är billigt! Som t.ex. Rosebud och manikyrprodukter från O.P.I, det är 80% billigare än här hemma! Gissa om jag köpte något? =)
Ett fyrklöver i guld men ej från Tiffany & Co utan från Pilgrim... halsbandet påminner om S.J.P´s i filmen S.A.T.C2! Vi gick in på Tiffanys... inga priser var utsatta och tur var väl det! Det räckte med att bli bländad av alla diamanter och ädelstenar!

Sen på App Store fick jag mitt rosa skydd till min iPhone4 av mannen... 50% billigare än priset här hemma i 3butiken! Deras affär var så läcker... de kan design, det är en sak som är säker! Helt plötsligt på 5thAvenue stod det en gigantisk glaskub på gatan! Jag undrade vad det var, sen såg jag deras äpple med en tugga. Då förstod jag att det var The Apple Store! Vi gick in i glaskuben och ner under marken var det som en fotbollsplan med massor av bord och på borden fanns alla deras produkter och självklart var det mängder med människor! Blev snurrig!! Blev även ett häng på Elizabeth Arden´s The Red Door på 5thAvenue =) mycket, mkt exklusivt!

Nej, nu måste Anna fortsätta att plugga o det med basta!

Kram till alla och ha en skön kväll... Anna
(alla foton av mig)

6 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Välkommen hem! Jag antar att resan blev lyckad :)
Lycka till med tentan.
Kram!

Sahra sa...

Gaby. Hon är framgångsrik jurist, men också innehavare av en av Stockholms mer fashionabla boutiquer. LOOK på Sturegatan. Jag var gravid med barn nr 2. Tog tjänstledigt från banken. Ringde henne och sa att jag brinner för mode. Hon gillade min tåga. Jag fick jobb hos henne och var under ett år så nära cream de la cream man kan vara. Tyvärr la det också grunden till mitt mer exklusiva begär. Åh vad jag längtar efter mer bilder. I går såg jag äntligen Sex and the city 2 och tänkte på dig när flygbilderna över NY visades i början och Alicia Keys sjunger i bakgrunden. Jag vill jag vill jag vill. Kram/S

Anonym sa...

Åhhh, så härligt med New York! Låter underbart med en höst resa och bara titta runt, uppleva hela atmosfären där innan julruschen kan jag tänka och köpa fina saker till sig själv. Bilden på dig ser så harmonisk och fin ut och nagellacket är snyggt!:)
Kramar, Maria.

Channal sa...

Anneli: 1000tack! Sahra: Wow vad häftigt! Gillar din tåga och hela dig! Maria: Tack fina du! Ja det är underbart att få byta miljö då o då! N.Y o Kolmården är stora kontraster! KRAMAR / Anna

Miss Marie sa...

Åh, vad härligt! Förstår att du shoppade loss på skönhetsgrejer om det var så mycket billigare! 80%?! Då kan man verkligen shoppa loss! :)

Channal sa...

O.P.I nagellack kostar 140:- här hemma. I N.Y kostade de 8 dollar. (8x6,5=)52:- så det blir nästan 70% av priset i Sverige. Ja, det är bra! Dofterna från CLEAN kostade 60 ml. 60 dollar, 390:-. Hemma kostar de ca.700:-. Redken hårprodukter var också jättebilligt jämfört hos frissan. Men det var just bara de amerikanska produkterna som var mkt billigare.