söndag 27 mars 2011

Downton Abbey kommer tillbaka!

{foto av mig}

igår hade Lotta och jag en lugn och mysig dag... vi åt tacos på kvällen och tittade på TV, Smartare än en femteklassar. Det var faktiskt riktigt kul! (lätta frågor för en mellanstadielärare men men). När Downton Abbey skulle börja sa TV-hallåan att en ny säsong kommer till hösten! Jag spratt till av glädje! Jippi, se här! Jag firade med salta pinnar och en liten, liten drink. Min favoritdrink som passar bäst till heta sommarkvällar...Caipirinha. Ja, det var en bra avslutning på en perfekt lördag!

Mars sista söndag och sommartid... du har väl inte glömt att dra fram klockan en timma? Jag är trött på morgnarna... jättetrött! Men jag har intalat mig själv att alltid ge mina nära ett leende på morgonen... att vakna till ett glatt leende piggar upp! Sen är det bara att ställa sig i duschen och PIGGNA TILL!

Imorgon är det min lediga dag men den är fullspäckad så den här helgen har varit behövlig! Jag ska på ett möte i stan och innan mötet ska jag köpa goda ostar här! Norins Ost fyller 80 år och de har massor av fina erbjudanden! Efter mitt möte ska jag hämta Lotta för nästa träff och efter det ska Lotta få nya vårskor... sedan hem och ta emot Linas matkasse!

veckans meny är:
  • Fisk i dill- och pepparrotsås med kokt potatis och sallad
  • Spenat- och ricottacanelloni med två sorters sallader
  • Persiljetoppad nikkaluoktasoppa med bröd
  • Viltskavspasta med skogschampinjon och pepparrot
  • Doro Wat - etiopisk kycklinggryta med kokt ägg

Kram till alla... Anna

ps. Såg ni Bob Geldof - The Boomtown Rats, hos Skavlan i fredags?
Vilken man och pappa! All you need is loveds.

dagens soundtrack...

Inga kommentarer: