tisdag 29 mars 2011

Vegetarisk currygryta med blomkål och ris!


{foto o collage av mig}


Jag gillar vegetariskt... en gång i veckan äter vi det. När jag går ut och äter väljer jag oftast fisken... men även ibland tar jag det vegetariska alternativet och det är alltid jättegott!

  • Dela ett blomkålshuvud i små buketter, klyfta ett äpple och skiva en 1/2 purjolök.
  • Fräs allt några minuter och pressa ner två vitlöksklyftor och strö över två tsk curry.
  • Pudra över en msk vetemjöl, tillsätt 1 dl grädde och 3 dl vatten och smula ner 1 tärning grönsaksbuljong. Sätt locket på och låt det sjuda tills blomkålen är genomkokt, ca 15 min.
  • När fem min. återstår häll över 50 g cashewnötter.
  • Servera currygrytan med mango chutney, ris och en fräsch grönsallad.

1 kommentar:

Unknown sa...

I love curry dishes!!