måndag 14 februari 2022

Happy Valentine❤

Go'kväll alla vackra själar! 
Hoppas ni fått och har en alldeles underbart kärleksfull Alla Hjärtans Dag!


Det var en väldans hjärtlig stämning på skolan idag!
Efter jobbet fick jag träffa mina hjärtan
Lotta, Ida, Frank, Alma och jag fick en jättemysig stund tillsammans.


Väl hemma vilade jag mig en stund innan det var dags för maken och mig att gå ut på restaurang. 
Alla Hjärtans Dag idag och det är ju härligt om man liksom jag gillar att fira vissa högtider med måltider.





Bordet var bokat och klart på vår kvarterskrog Don Luigi.
Jag beställde in min första pinsa! Maken valde lasagne.
Pinsa är helt annorlunda från den klassiska runda pizzan med tomatsås.
Pinsa är oval och mer som en tunn frasig focaccia. Verkligen jättegod!
Jag valde pinsa Cato - löjrom, västerbottenost, mascarpone, rödlök, citron och avokado.



Har ett leende på läpparna... jag fick en fin Alla Hjärtans kväll med min käraste!
Ett fång med röda tulpaner och ett supertrevligt restaurangbesök.


Alla Hjärtans dagshälsning från Kolmårdsskogen! Lånad bild via Visit Norrköping.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Mys på högsta nivå. Precis som det ska vara en sådan här dag.
Vilken bild på sjön 💖.
Kram Carin

Annika sa...

Hörligt!
Fira det som firas kan!
Så mysigt.
OCH vilken god middag ni åt.
Den där sjöbilden såg jag på flera håll igår, så fin den är!
Nu ska jag iväg och fixa mina naglar också, hihi.
Blir gel denna gång, hihi!!
Nästa gång puder igen.

Kramar!!

Channal sa...

Jättemysig eftermiddag och kväll! Visst är sjön läcker.

KRAM

Channal sa...

Den lilla sjön heter Modergölen! Väldigt populär bland drönarfotografer. Jag missar aldrig något tillfälle att fira! Åh då kommer du bli fin. Jag har nya rosa gelnaglar. Blev så nöjd!

KRAM

Ninnie sa...

Så mysigt att bli bjuden på restaurang och få vackra blommor! Tack för fler smarriga recept i föregående inlägg! Jag lagade ett av dina recept i helgen, den koreanska kycklingen med päronsallad. Så gott!!

Channal sa...

Fin dag igår!
Vad kul! Visst var det gott!
KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så mysigt ni hade på Alla Hjärtans Dag och vad maten ser god ut.

De där solrosljuslycktorna från Kosta Boda är to die for. Jag skall leta på loppisar i sommar. Kanska mamma har någon gammal i skåpen.

Ha en riktigt fin fredag och trevlig helg sedan!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Tack, visst är de fina! Nu har vi sportlov! Njut av ledigheten Anneli!

KRAM