tisdag 22 februari 2022

Idag blir det en klassisk gammal lista här på min blogg!

Annika! Vad har du lurat in mig på? 48 frågor om mig... vem är intresserad av det?

Precis som Annika i Reston - USA skrev, så var just sådana här personliga listor poppis för typ 13 år sedan. 

Ja, jag såg listan hos Annika och fick lite backflash! Så även jag gör den! Annikas kan ni se HÄR

  • Hur gammal är du om fem år? Hmmm... fråga aldrig om en kvinnas ålder! Ok då, 64 år. Då är jag dubbelt så gammal som min yngsta dotter Lotta.
  • Vem var den sista du träffade? Inne i stan idag var det Ida, Frank och Alma. Vi var på bokrean tillsammans. Annars är det maken som sitter i soffan och tittar på TV.
  • Hur lång är du? 172 cm.
  • Vilken var den senaste film du sett? Pedro Almodovars senaste film "Parallella mödrar".
  • Vem ringde du senast? Min mellanbror Emil.
  • Hur löd ditt senaste sms och till vem? Inköpslista till maken: Ekologisk choklad, marmelad, lättdryck, tomatpuré och kaffe. Pusspuss❤ 
  • Vad är dagens planer? Idag åt jag lunch med Ida och hjälpte henne inför tentan som hon har på fredag. 14.30 hämtade vi barnen och åkte till Bokrean. Efter det hem... inget mer speciellt inplanerat.
  • Föredrar du att ringa eller skicka sms? RINGA!
  • Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Tillsammans i 80 år, gifta i 68 år tills pappa dog 2016.
  • När träffade du senast din mamma? Ett år sedan, dagen hon dog och jag höll hennes hand.
  • Vilken ögonfärg har du? Gröna...
  • När vaknade du idag? Åttatiden någonting...
  • Har du någon gång hittat en katt? Va? Nej, det har jag inte!
  • Vilka är dina favoritplatser? Mitt hem, vårt sommarbo och den svenska skärgården. Speciellt Oxelösunds ytterskärgård - Högsten, Sprängklubbarna och Ytterskär. 
  • Vilka platser föredrar du minst? Där det är långa köer och gamla utedass.
  • Var tror du att du befinner dig om tio år? Hemma och njuter av att vara en lycklig pensionär. Fortfarande en bloggare!
  • Vad skrämde dig som barn? Gamla svartvita skräckfilmer på TV - Mumien, Dracula, Dr Jekyll och Mr Hyde, Frankensteins monster och Varulven! BRRRR! Läskigt!
  • Vem fick dig att skratta senast? Frank och Alma!
  • Är du för ung för att äga vinylskivor? Absolut inte! Har två backar med mina gamla Lp-skivor.
  • Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar!
  • Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på årstid!
  • Hur många kuddar har du i sängen? Vi har tre sovkuddar... ÅTTA 
    prydnadskuddar.
  • Hur många landskap har du bott i? Två - Södermanland och Östergötland. Var fyra år när vi flyttade till E-län från D-län.
  • Har du någon gång spytt på fyllan? JA! 
  • Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Tjusiga skor!
  • Är du social? Jag trivs att vara med folk.  Men jag är väldigt högkänslig och extra mottaglig för min emotionella och fysiska miljö. Kan bara skratta tillsammans med personer jag trivs ihop med. Jag är även introvert... jätteviktigt att få vara själv. Så att blogga passar mig!
  • Vilken är din favoritglass? Sorbet - olika fruktsmaker. Cola-isglass och italiensk vanilj... mums.
  • Tycker du om kaffe? Det gör jag... kan bli riktigt kaffesugen!
  • Vad dricker du till frukost? Te med honung!
  • Sover du på någon särskild sida? Somnar nästan alltid på höger sida!
  • Kan du spela poker? Japp!
  • Tycker du om att mysa? Vem gör inte det! Jag är bra på att mysa till det. Älskar att mysa!
  • Känner du någon med samma födelsedag som din? JA! Norge såklart!
  • Kan du några andra språk än svenska? Skolengelska. Kan säga: "Jag älskar dig" på 12 språk.
  • Har du någonsin åkt ambulans? Ja det har jag, t.o.m. flygambulans!
  • Föredrar du havet eller en pool? Salt, varmt, turkost, kristallklart hav tack!
  • Vad spenderar du helst pengar på? Mina barn och barnbarn, hud/hår/hygiensartiklar, kosmetika, frissan, nagelfix, mat, kläder, skor, upplevelser och mitt hem.
  • Har du någon gång testat att röka? Ja, jag var 14 år och ALDRIG mer!
  • Vad var det senaste du stoppade i munnen? Sushi - spicy tuna roll och grillad lax maki.
  • Vem är den roligaste människan du känner? Alma just nu! Hon pratar och är så snusförnuftig och klok! Sen har hon en sån gullig röst.
  • Välj ett ärr på din kropp? Ett osynligt ärr från kejsarsnittet där Ida kom ut!
  • Var togs din profilbild för din blogg? Headern är från ett bröllop 2014 på sandstranden vid Tylösands hotell. Oj, åtta år gammal bild! Den lilla profilbilden är snart tio år gammal. Den är från ett bloggevent 2013.
  • Kan du byta olja på bilen? Behövs inte! Min bil har ingen bensinmotor. Kör på batteri! 
  • Vilken var den senaste bok du läste? Drottningens detektivbyrå - Windsorknuten av S.J. Bennet.
  • Läser du dagstidningen? Ja, vi får Nt varje morgon måndag-lördag och på söndagar SvD.
  • Prenumererar du på någon veckotidning? Nej! Finns det veckotidningar idag? VOGUE Scandinavia är den tidning som kommer hem till mig varannan månad.
  • När var du i kyrkan senast? November när de lästa upp mammas namn under gudstjänsten.
  • Är du troende? Ja, det är jag! Amen!
Häng på vetja och gör listan du också!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja dessa listor fanns det mycket förr av i bloggar.
Kul att få veta lite mera om just dig.
Kram Carin

Channal sa...

Haha det var inte så mycket att veta! Men lite kul att göra den.

KRAM

Annika sa...

SÅ kul att du fyllde i listan.
DET är faktiskt väldigt roligt att läsa om bloggaren kom orden!
Mer listor till folket, tycker jag. De borde vi köra oftare, tycker du inte?

Precis, vem älskar inte att mysa? DUM fråga egentligen, haha.
OJ flygambulans låter mkt dramatiskt.
SÅ kul att läsa dina svar. Tack för att du gjorde listan.

KRAMAR!!

Channal sa...

Haha! Ja! Mer listor åt folket! Nyfiken om de har hittat någon katt!! Tack för att du gjorde den! Det är kul!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Härlig lista!

Jag älskar att dina tulpaner matchar din tapet. Och den där duken...underbar.

Jag är också 172 cm. Läser också SvD varje morgon. Är svårt förtjust i glossy magazines, typ VOGUE (finns inte att köpa på mindre ort i Dalarna), Sover på höger sida och tror på Gud.

Har aldrig varit på ett blogg-event. Vad gör man på sådana?

HA det gott!

Varm kram,

Anneli


Channal sa...

Hej Anneli! Jag har varit på tre bloggevent. Man träffar andra bloggare irl, minglar och äter middag tillsamman. En goodibag brukar alltid komma med hem. Den roligaste var 2013 i Stockholm!

KRAM