söndag 27 februari 2022

Nu är mitt sportlov slut...

Frank och Alma har varit här hos oss och vi har hittat på massor av roliga saker!


På torsdagen var även Lotta min yngsta tillsammans med oss.




Då besökte vi Kolmårdens Tropicarium... och det är alltid uppskattat. 
Så spännande och kul! Se HÄR!


De fick klappa en jättesköldpadda, ormar, stora håriga spindlar och rockorna.
Lemurerna hoppade fritt omkring med sina långa vit- och svartrandiga svansar.



Himla roliga dagar tillsammans! 



Massor av lek, bus och mys!




Blev en hel del målande och ritande... nu är det Huggy Wuggy på löpande band.
Frank gör ansiktsmasker... alltid imponerad av hans skapande.




På fredagen var jag på vernissage... i år är jag en jubilar! 25 år i kommunen.
Men egentligen har jag jobbat längre... mina år som mammaledig får jag inte räkna med!
Sen att jag inte får räkna med åren i Nyköpings kommun det förstår jag. Men, men!
Jätteglad att jag ska firas... jag väljer ett konstverk istället för medalj eller guldklocka.


En fin tavla tycker jag är bästa gåvan. Föll för dessa fyra akvareller...


Idag söndag avslutades lovet med kalas för Lotta som fyllde 27 år i onsdags.


Lotta vet minsann hur en födelsedag ska firas! 
Med gott humör och stor generositet ställer hon till med kalas!
Här visar hon upp sin nya fina Muminmugg som hon hade önskat sig av Frank och Alma.




Det bjöds på tacos och glasstårta. 



En glad och nöjd Lotta!



Sex jobbveckor till påsklovet! Nu kör vi!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja en vecka går fort även när man har lov. Men du har haft några riktigt mysiga dagar.
Fina akvareller alla fyra, men är det inte lite Annatavlor de sista 2 🤔😀.
Ha en ny bra vecka nu.
Kram Carin

Anonym sa...

Hörru du - Skulle jag kunna få bli barnbarn till dej? Det ser så kul ut. Fast jg är inte
alls artistisk, så kan inte göra såna fina
masker.
Lyckliga barn! - Ruth i Virginia

Channal sa...

Haha eller hur! Två Anna-tavlor! Härliga färger och tulpaner! Du känner mig!

KRAM

Channal sa...

Tack rara du! Absolut, kom hit vetja så gör vi något kul!

KRAM