måndag 28 februari 2022

Jag hoppas ni alla har det bra, oavsett vad som sker där ute!

Kära vänner! Hur mår ni med allt som händer i världen?


När jag kom hem idag var jag bara tvungen att ta en skön promenad...
Det blev idag många frågor från eleverna om Rysslands invasion av Ukraina.

"Det Putin vill är att få kontroll över Ukraina och stoppa den demokrati som växt fram och stabiliserats i Ukraina."

Det är hemskt... så fruktansvärt... finns inga ord... mår jättedåligt av detta!
Ett krig mot demokratin!!! Putin vill stoppa den demokrati som växt fram i Ukraina!! VIDRIGT!




"För första gången är jag är stolt över att vara Europé. 
I flödet av fasansfulla bilder och filmer från Ukraina finns också hopp. 
Land efter land i Europa, fattiga som rika, skickar mat kläder och tar emot flyktingar, skriver Alex Schulman."

Jag kan skriva under på det! Håller med till 100%. Nu är jag också stolt över att vara Europé! 



Naturen börjar vakna... 
Ja, idag sken solen i alla fall! Vindstilla och +7 grader... så skönt!


Såg att flera av mina tulpaner har börjar sticka fram ur jorden... åh så spännande!


Kvällens middag...
En klassisk quiche lorraine till pepparrotskräm, grönsallad och ett litet glas rött. 


Vy från köksfönstret när vi satt och åt... vacker förgätmigejblå kvällshimmel.


Det är 36 år sedan Olof Palme mördades idag!


Allt gott til dig min kära läsare... och var rädd om dig!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Annika sa...

Ja, visst är det för hemskt.
Det enda fina nu är att se hur väst förenar sig mot galningen därborta.
Jag tänker väldigt mkt på det, precis som du.
Imorse, när jag tog min prommis, lyssnade jag på ett radioprogram och det var ngn som var i Kiev. Just när de talade med ngn började flyglarmet tjuta. OCH jag fick ta upp min pappersbit ur fickan och torka en torr. Så fruktansvärt vidrigt det ÄR.


Olof Palmes ord är sannare än sanna. Så kloka.
Minns ju den dagen också då han mördades. Minns det som om det vore igår.

Kramar till dig!!

Channal sa...

Ja, den dagen minns man! 36 år sedan, inte klokt! Har du sett Volodymyr Zelenskyj tal i EU-parlamentet idag när han får stående ovationer. Inte ett öga torrt! Bara han får leva! Varför, varför händer detta?!! 🙏🏻

KRAMAR

Ninnie sa...

Å, vilka underbara bilder du bjuder på. Så vacker naturen är!!

Och så HEMSKT allt som händer i vår värld nu - hur kan detta hända?? Ofattbart - hur en människa som verkligen måste vara både ond galen har lyckats få så mycket makt. Obegripligt. Så mycket oro och rädsla, och avsky för det onda. Vill bara gömma mig ibland...

Mamma C sa...

Minns den dagen med. Min gubbe var på väg till Simrishamn för att tävla bruks med vår hund. Han trodde det var något slags skämt när de gick ut på radion med detta. Min mamma och pappa var hos mig för vi skulle fira pappas 60 års dag den 1 mars.
Precis som du så såg jag talet som Zelenskyj höll till EU-parlamentet, då kom tårarna.

Kram Carin

Channal sa...

Tack! Det är vackert ute nu. Ja, det är ofattbart! År 2022!

KRAM

Channal sa...

Vi låg och sov. Mitt ex pappa ringde och väckte oss och berättade om att Palme hade blivit mördad på öppen gata.

Inte ett öga torrt när jag sätter på Nyheterna! Hjärtskärande!

KRAM