onsdag 2 mars 2022

Tulpaner, semlor och böcker!


Har du sett vilka vackra rosor... nej, jag menar tulpaner! Visst är de helt bedårande?


Nu har vi vår! Det är ju mars och igår var det självaste semmeldagen. 
Vi blev då bjudna på semmeltårta på jobbet... 
Sen var jag bara tvungen att stanna och köpa varsin semla till maken och mig efter jobbet. 
På Landerholms bakas de absolut godaste semlorna... och där var det rena rama julafton!
En riktigt fin färsk semla är nog bland det godaste jag vet.
Som barn fick jag alltid semlan i en djup tallrik med varm mjölk. 
Idag vill jag ha min semla till en kopp kaffe. 


 Jag var med Frank och Alma på bokreans första dag. Då fick de välja varsin bok.
Alma valde boken Sagan om den underbara familjen Kanin och Spöktåget.
Den var jättespännande och uppskattades av alla.


Frank valde faktaboken Fantastiska genomskärningar
"Stephen Biestys fantastiska genomskärningar är så detaljrika att du nästan kan räkna trappstegen upp i Empire State Building själv. Men det måste du inte göra. Till alla illustrationer finns nämligen kuriosa och fakta i text. En del uppslag har utvikningsbara sidor med riktigt stora skepp och långa tåg! Det är en pedagogisk och spännande bok där du upptäcker nya detaljer varje gång du tittar."


Här är min lilla bokhög från bokrean. Det blev som för Frank, jag valde faktaböcker.
Faktaböcker om Svenska Fåglar och Kungar och drottningar i Sverige.


Sen blir jag helt salig och nostalgisk av boken Saxat ur Starlet.


Boken är jättekul! Citat med bild från Starlet med en kommentar under bilden... hahaha!


Jo, jag har sparat några gamla Starlet... älskar't! Helt galet löjliga!!



Igår kväll somnade jag 21.30 och vaknade 06.15. SOV i nästan NIO timmar!
Underbart och så välbehövligt! 
Speciellt till idag... eftersom det var en lång arbetsdag, 07.45-17.00.



Nu ropar kudden mitt namn... det är en dag imorgon också!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka vackra tulpaner det var.
Jag åt semlorna precis som du när jag var liten. Och lika nu också, gärna till kaffet.
Jag läste också Starlet när jag var liten. Men jag har inga sparade.
Ni gjorde bra val av böcker alla tre 👍.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Ja, vi är lite samma generation du och jag. Starlet och hetvägg när vi kom hem efter skolan på 70-talet!

KRAM

Annika sa...

Så fina tulpaner!!
De ser verkligen ut som rosor!!
starlet!!! Ja ja!! Jag var lika galen i den tidningen som du.
Jag följer hennes konto på insta, som skrivit den boken du har.
@Tidningenstarlet
Dina foton är underbara!!
Kramar!

Channal sa...

Tack! Kul tips... hennes konto måste jag bara följa! KRAM