fredag 4 mars 2022

Vilken underbar känsla...


Tänk, nu när jag har åkt hem efter klockan 16.00 från jobbet har det varit ljust ute!
Som igår... strålande sol och blå himmel... gör så gott för själen.


I tisdags morse när jag åkte till jobbet fick jag uppleva en otroligt vacker soluppgång.
En gigantisk sol vid horisonten... solglitter, is och svanar på Bråviken.
Ofta önskar jag att jag kunde fotografera med ögonen... ett blink - en bild!




Förra veckan köpte jag några körsbärskvistar... nu blommar de för fullt!
Dagarna efter sportlovet har gått jättefort... och min arbetsvecka har varit bra.

Det är en svår tid för Ukraina nu och för världen. 
Vi får vara med och be att Guds ljus får lysa starkt mitt i mörker och kaos. 
 Har sett så fina reportage på nyheterna från både i Sverige, Polen och andra platser
 som visar kärlekens och försoningens väg både i ord och i handling.


Önskar dig en skön fredagskväll...
Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Härligt att det går mot ljusare tider.
Och vi får verkligen hoppas på ett slut snart i Ukraina.
Ha en fortsatt fin lördag.
Kram Carin

Channal sa...

Verkligen härligt med ljuset! Nu är det bara värmen jag saknar.

KRAM