fredag 25 mars 2022

Våffeldagen och Covid positiv!

Kära vänner! I två dagar har jag legat nerbäddad i ett febertöcken, ja det är sant!


Kände redan i måndags att det var något på gång. Trodde in i det sista att det var pollenallergi.

På onsdagskvällen fick jag hög feber och ont i halsen!
Har legat som en slagen hjälte i två dagar nu.
Men jag har ju min egen husdoktor... han har ordinerat medicin och han kom hem med ett covidtest.


Och gissa!! Det var POSITIVT! 
Första gången på två år... så nu var det min tur fast jag är trippelvaccinerad.
Såå himla trist! Jäkla lurigt virus. Inte har jag tid med att ligga sjuk!



Maken pysslar om mig och bjöd på våfflor. 
Det smakade riktigt bra så framtiden ser ljus ut.


Visserligen gjorde våffelmiddagen mig alldeles utmattad igen. Bäst att ta det lugnt!
Så nu ligger jag här nerbäddad med Mac'en på magen.
Och tack och lov! Säsong 2 av Familjen Bridgerton på Netflix! Hörs!


Allt gott till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Mums med våfflor.

Men krya på dig! Tur du har en egen familjedoktor. In-house :-)

Kan du tänka dig att jag råkade ut för exakt samma förlopp som du. Lite hängig i måndags, men gick till jobbet. Ont i öronen och hängig i tisdags, tog några alvedon och levde genom dagen. Alldeles för mycket att göra på jobbet för att lyssna på kroppen. Nationella provvakt på onsdagen men fick ont i halsen, feber och for hem och la mig. Torsdag, fredag sjukskriven. Tappat rösten nu, skönt för hockeytränaren :-) Ligger också med Mac'en på magen.

Varm kram och jag önskar dig en snabb bättring.

Anneli

Channal sa...

Tack! Fy stackare! Då vet jag hur du känner dig! Var rädd om dig! Jag har så ont i halsen så jag får bara ner flytande föda. Ligger fortfarande i sängen med Mac’en… är på avsnitt 7 av Familjen Bridgerton!

KryaKramar

Razzy sa...

Krya på dig. ❤️

Både jag och maken har haft covid precis (vi är trippelvax vi med) han är frisk igen, själv så fick jag dubbelsidig lunginflammation som postcovid, är dock på bättringsväg igen. Kram Eva

Mamma C sa...

Krya på dig och tack att jag fick veta att säsong två börjat.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Fy stackare! Hoppas verkligen detta går över fort på mig!

KRAM

Channal sa...

Tack! Varsågod! Är på sista avsnittet nu…

KRAM