lördag 19 mars 2022

Go'kväll alla vackra själar!


Förra fredagen var det en vecka sedan maken och jag åkte ner till Göteborg!
Det är INTE klokt vad veckorna springer iväg... jag hinner inte med!



Igår hämtade jag Frank från skolan... det är alltid mysigt! Och han trivs bra i sin förskoleklass. 
Tänk, efter sommaren blir min lille Frank en ettagluttare. Minns när mina flickor började skolan.
De nio grundskoleåren sa bara swish! Ibland vill jag kunna stoppa tiden! Bara vara här och nu!


Väl hemma slängde jag mig i sängen en liten stund och tittade ut genom fönstret.
Åh... molnen såg ut som fjälltoppar! Ett tag såg ena molnet ut som Japans högsta berg Fuji.



När mörkret lagt sig lyste en jättemåne upp sovrummet... den lyste så starkt att jag hade svårt att somna.
Jag vaknade ganska tidigt… för då var det SOLEN som sken in i mitt sovrum. 
Jag blev på gott humör fast jag somnade sent.
Älskar SOLEN!
 Ena sovrumsfönstret har ingen rullgardin! Den har gått sönder. Dag att åka till IKEA!



Idag lördag har vi haft  Restaurang Tre Hjärtan här hemma.
På menyn... torskrygg med äggsås och potatis samt kåldolmar med potatis och lingon. 
Hahahaha... Lotta är här och hon önskade sig fisk... maken och jag tog kåldolmar. 
Maten var god! Alla nöjda och glada!



En underbart varm marsdag… fika ute och jag har planterat penséer och narscisser i den stora järnkrukan. 


I rabatten kan jag se hur tulpanerna har börjat sticka upp. KUL!



Sveriges vimpel svajar i gult och blått... #prayforukraine



Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Good morning!

Jamen visst rusar tiden iväg, och jag tänker också tillbaka på när flickorna var små. Mysigt att kunna hämta barnbarnet.

Jamen visst har du Mt. Fuji där :-)

Vilken härlig utsikt ni har från köket. Finns det någon glipa i de där träden sedan så att ni kan se vattnet genom löven?

Kul att dottern kommer förbi så där, det gör min yngsta med. Ibland tidig morgon efter att hon jobbat natt på sjukhuset. Då tar vi lite vråltidigt morgonkaffe och frukost ihop innan hon åker till stallet för att släppa ut hästarna och sedan vidare hem till sig för att sova. Guldstunder att få umgås så.

Våren har kommit igång hos er. Vi ligger efter.

Ja, nu har vi tre veckor och fyra dagar kvar till påsklovet. Har ni lovet före påsk? Alltså veckan där skärtorsdagen och långfredagen ligger? Vi har veckan efter.

Varm kram och ha en riktigt skön söndag!

Anneli

Mamma C sa...

Tiden har en förmåga att bara rusa iväg tycker jag med. Tänk om man bara kunde trycka på stoppknappen en liten stund någon gång då och då.
Vårt äldsta barnbarn klarade att få sitt körkort på första uppkörningen i veckan. Det är då man förstår att tiden rusar iväg med en.
Två goda maträtter som det bjöds på.
Ha en fin söndag nu. Såg på Whatsapp igår vilket väder ni har när vi pratade med våra minsta barnbarn som hoppade studsmatta ute.
Kram Carin

Channal sa...

Vi har påsklov innan, vecka 15! Så nio arbetsdagar till! Ska bli skönt! Idag har vi vår! Underbart! Visst är det mysigt att barnen tittar förbi. Guld värt! Skön söndag till dig också.

KRAM

Channal sa...

Sol hos oss - regn hos er eller tvärt om! Ofta det stämmer in! Visst går tiden alldeles för fort! Oj, så stora barnbarn! Grattis till körkortet!!

KRAM

Hannas krypin sa...

Håller med om att tiden går fort, hinner inte heller med. Vad roligt att han trivs in sin klass. Hade tackat ja till både fisken och kåldolmarna, gillar både och. :-)

Channal sa...

Alldeles för fort går det… och så viktigt och roligt att Frank trivs i skolan! Visst är det gott med klassisk svensk husmanskost?

KRAM