tisdag 29 mars 2022

En trötthet som gör mig helt orkeslös...

Bara att gå upp och ner för trappan gör mig helt andfådd!
Precis som om jag har varit ute och sprungit ett marathonlopp. Phuuu... flås INTE kul!



I lördags bad jag maken åka till vår trädgårdshandlare.
Han kom hem med nyplockade outslagna tulpaner... bara knoppar.
Nu är buketten den mest färgsprakande glädjespridaren här hemma.





Det mest spännande som har hänt här hemma annars är avverkning av en massa träd.
Tidigt igår morse vaknade jag av värsta motorsågsmassakern... 



På en dag fick vi helt plötsligt en helt ny vy. En fantastisk vinst!





De här två träden är nu ett minne blott... det var de två sista som föll.
Kan faktiskt sakna siluetten av träden... nu ser det lite naket ut.


Tulpanerna är gigantiska... har fått kapa av stjälkarna flera gånger.
Nu har jag ställt buketten i vardagsrummet.
De behöver komma ifrån det direkta solljuset i köket.



Hoppas ni mår bra där ute... själv är jag så less på att bara ligga här hemma.


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

10 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Men krya på dig! Det låter inte roligt och det kan ta ett bra tag att få tillbaka energin. Så ta det lugnt. Har ni påsklov nästa vecka?

Så vacker utsikt från köket. Älskar dina tapeter :-)

Tulpanerna är precis mina färger. Så fina och så mycket karaktär.

Jag hoppas att du frisknar till snart. Jag har fortfarande något skit i bröstet och känner mig energilös. Dock är jag tillbaka på jobbet.

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Tack Tack Anneli! Utsikt, tapeter och tulpaner piggar upp här i sjukstugan. Skönt att du är på benen och igång och jobbar. Vi har påsklov v.15. Så 7 skoldagar kvar för elever o lärare.

KRAM

Ninnie sa...

Men, åh, vilken utsikt du har! Underbart! Och tulpanerna, vilka skönheter..! Stackars dig som åkte på den här sjukdomen till slut i alla fall...Hoppas verkligen du kryar på dig snart.
JA, vi hade en fin helg, men idag när jag åkte hem så S N Ö A D E det här, mycket!!! Usch, usch, usch. Och kallt är det, jag som planterat lite penséer i krukor ute på verandan...
Kram från Ninnie



Mamma C sa...

Hoppas det ger med sig snart och att orken kommer tillbaka.
Vackra bilder på en färgsprakande tulpanbukett.
Krya på dig och kram.
Carin

Channal sa...


TackTack Ninnie! Snöade även här! Men det försvann fort. Nu -10. Tur vi tog in penséerna. Längtar efter en varm vår!

KRAM

Channal sa...

TackTack Carin! Jag går mot rätt håll! Nu är det maken som väckte mig med en otäck hosta😷

KRAM

Annika sa...

MEN usch vilken drabbning av Omicron du fått.
Låter asjobbigt. TACK och lov att du är vaccinerad ändå, vem vet hur det blivit annars ...
USCH.
Må denna skit vika ner sig nu.
OCH må du känna dig piggare snarast.
Att de tog ner träden är en jättevinst. UNDERBART!!
Kryakramar från mig!!!

Channal sa...

Tack Tack Annika! Nu fick vi skiten efter två år. Ingen smiter undan. Ja, nu får vi hoppas att de inte smäller upp en massa stora kåkar. Älskar sjöutsikten!

KRAM

Anonym sa...

Maken hostar? Ska han bli sjuk nu också`?
Nej, det får man inte ens tänka. Ni lärare blir ju
utsatta för alla möjliga baciller, så det kanske inte
ärunderligt att du blev smittad igen. Samma gäller
kanske för läkare också. Sänder good vibes över
Atlanten, där den här gamla tanten har klarat sej -
än så länge i alla fall. Five high!
Ruth i Virginia

Channal sa...

Tack Tack Ruth! Jo, nu har maken fått det! Han trodde han skulle slippa covidskiten! Men det verkar som ingen gör det. Denna variant är i alla fall mycket lindrigare än den första som kom för två år sedan. Håller tummarna att du slipper den!

KRAM