torsdag 17 mars 2022

Mammas födelsedagđŸŒ·đŸ•Š


Idag Àr det min mammas födelsedag!
Älskar den hĂ€r bilden pĂ„ henne... hon strĂ„lar av lycka. Pappa Ă€r fotografen. 
HĂ€r har hon dukat festligt och fint till pappa och henne. SĂ„ mycket hon!
Vackra smala tÀnda ljus och ser du de smÄ speglarna pÄ bordet med glas-svanar?
Tror att de Àr rÀtt sÄ nygifta hÀr. De gifte sig december 1948.
SÄ kanske bilden Àr frÄn hennes födelsedag 1950... 25 Är gammal.

1925 den 17 mars...



Helgens tulpaner blommar Àn...
Ju Àldre jag blir desto mer inser jag att min mamma var den bÀsta vÀn jag nÄgonsin haft.


Den hĂ€r Ă€r bilden Ă€r frĂ„n Lottas födelsedag den 23 februari 2018. 
Jag saknar min mamma!
Att förlora sin mamma oavsett Älder förÀndrar livet.
Mamma finns alltid med i mina tankar.



Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

8 kommentarer:

Mamma C sa...

SÄ fint inlÀgg.
Jag saknar min mamma med. Mamma Àr alltid mamma oavsett hur gammal man Àn blir.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Visst Ă€r det sĂ„đŸ’•

KRAM

Ninnie sa...

SÄ fint du skriver om din mamma! Vilken lycka att du har haft en sÄ kÀrleksfull mamma, och att ni hade en sÄ nÀra och fin relation. En stor glÀdje att ha i sitt hjÀrta, och i sitt minne. Men saknaden Àr förstÄs stor, den kommer ju alltid att finnas dÀr...
Jag har min farmor som ett skimrande minne i mitt hjÀrta, saknar henne fortfarande lika mycket trots att det Àr 27 Är sen hon gick bort. Hon var den som var mitt stora stöd - alltid. KÀnner fortfarande att hon Àr med mig - nÄgonstans...
Önskar dej en fin och solig helg!

Channal sa...

Tack! Det fint att vi har haft sÄdana personer hos oss. De Àr med oss!
Önskar dig detsamma☀️

KRAM

Annika sa...

Fint minne av din mamma! Jag tÀnker förstÄs pÄ min ocksÄ nu nÀr jag Àr i Sverige och pÄ de platser som hon rörde sig pÄ och tyckte om. Det Àr alldeles sant att man blir helt förÀndrad nÀr man förlorar sin mamma!
Kram!

Channal sa...

Tur vi har alla fina minnen! Platser betyder jĂ€ttemycket. Än kan jag inte Ă„ka förbi mitt barndomshem som vi har sĂ„lt!

KRAM

FrÄn Glam till Damm sa...

Underbara bilder pÄ din fina mamma. Ja den relationen, mor-dotter, Àr sÄ speciell. Jag minns din mamma frÄn sÄ mÄnga av dina blogginlÀgg nÀr hon var i livet. Jag tyckte att det var sÄ fint att hon var med er sÄ ofta.

Jag Àr sÄ glad att jag fortfarande har min mamma och har sÄ svÄrt att tÀnka mig ett liv utan att mamma och pappa finns dÀr. Ja, det Àr min bÀsta vÀn.

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Tack! Njut av varje stund du har med dina fina förÀldrar. SÄg bilden pÄ dig och din mamma frÄn 1996 ( tror jag det var). Ni ser precis lika dana ut idag!

KRAM