tisdag 8 mars 2022

Idag uppmĂ€rksammar vi kvinnan 💕



KĂ€ra vĂ€nner! Idag Ă€r det Internationella kvinnodagen. 
En dag dÄ vi ska vara lite extra stolta och dÄ vi hyllar alla fantastiska kvinnor i vÀrlden.


SÄ hÀr vackert var det ikvÀll nÀr jag Äkte hem frÄn stan.
IgÄr var jag tillsammans med inspirerande kvinnor och Àven idag, den 8 mars!



Direkt efter jobbet blev det pizza, choklad och bokprat och massor av annat babbel!
Det var dags för min bokcirkel. HÀr tipsar jag om böcker som vi har lÀst och som jag gillar!


Hur man gör succé pÄ dÄrhus av Emmy Abrahamson.
En komiskt och viktig bok som bygger pĂ„ personliga erfarenheter. 
Parallellt med den vardagliga lunken pĂ„ psyket med medicinutdelning 
och fika fÄr vi följa Maja fram till hennes krasch.
⭐️⭐️⭐️⭐️
Skrik tyst sÄ inte grannarna hör av Karin Alfredsson
TrovĂ€rdigt om förtryck, vĂ„ld och okuvligt systerskap! 
SkrĂ€mmande och skickligt berĂ€ttas hur tumskruvarna obönhörligt dras Ă„t i destruktiva relationer. 
Karin Alfredsson öppnar vĂ„ra ögon för de orĂ€ttvisor som drabbar kvinnor i tredje vĂ€rlden. 
Man blir gripen, förbannad och engagerad.


Hittebarnet av Stacey Halls
Hittebarnet Ă€r oerhört kĂ€nslofull och de bĂ„da kvinnornas öden 
pĂ„verkar en oerhört mycket, fast pĂ„ olika sĂ€tt. 
"London, 1754. Bess tittar upp mot byggnaden framför sig. PĂ„ avstĂ„nd hörs barnröster. 
Hon ska Ă€ntligen hĂ€mta hem sin utomĂ€ktenskapliga dotter Clara. 
Hon ber och hoppas att flickan lever efter sex Ă„r i Foundlinghemmets vĂ„rd. 
Hon fĂ„r ett Ă€n vĂ€rre besked. Clara har redan hĂ€mtats av henne sjĂ€lv. 
Bess inleder en förtvivlad jakt för att ta reda pÄ vem som har tagit hennes lilla flicka."
⭐️⭐️⭐️⭐️
De kapabla av Klas Ekman
BerĂ€ttelsen Ă€r obehaglig för att allt kĂ€nns sĂ„ nĂ€ra. 
Trots att slutet gĂ„r att förutse Ă€r boken en thriller som ger rysningar. 
En nervkittlande thriller om hur mÀnniskor mÄlar in sig i hörn.


HĂ€r visar mina bokslukarvĂ€nner upp sina boktips! 
Ulla - Jag kan ha fel av Björn Natthiko Lindeblad, Ulrika - Stulet barn av Catrin Villaume FĂ€gerstrand,
Ellen - Fem klĂ€dnypor i en pĂ„se av Darina och Maria tipsar om Denise Rudbergs krimromaner.








Fin kvÀll till dig min kÀra lÀsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

8 kommentarer:

Annika sa...

Roligt med alla böckerna! Jag har tagit mig igenom en hel del trots - eller kanske just för - allt annat som hÀnder.
Vi hade ocksÄ en fantastisk solnedgÄng pÄ andra sidan Sverige.
Och hurra för kvinnorna!
kram

Mamma C sa...

Tack för sÄ mÄnga bra boktips.
Vilka fantastiska bilder du knÀppt pÄ en vacker solnedgÄng.
Kram Carin

Channal sa...

Ja! Hurra för kvinnorna! KRAM

Channal sa...

Tack! VarsÄgod! KRAM

Anonym sa...

VILKEN NATUR! Och du har lyckats fÄnga skönheten
med dina foton. Det Àr sÄ vackert att man knappast
kan tro, att det Àr verklighet.
För mej, hÀr pÄ andra sidan, Àr det underbart att
se dina alster. Tack sÄ mycket. Trevlig veckÀnda.
(det lÀr ska snöa hÀr idag - vÀdret vet inte
vad det vill)

Ruth i Virginia

Anonym sa...

Yap! Det snöar - har snöat hela dan.
SÄn dÀr otÀck blötsnö. -3 grader.
Hoppas lökblomstren överlever.

Ruth i Virginia

Channal sa...

Tack!! Det vackert hÀr vid BrÄviken. Jag har varit i Göteborg och dÀr sken solen och folk satt ute och njöt. SÄ skönt!

KRAM

Channal sa...

Vill INTE ha snö! Hoppas det smÀlter bort fort! Fast det Àr kyligare hÀr pÄ ostkusten Àn pÄ vÀstkusten! KRAM igen!