onsdag 9 februari 2022

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...

Åh vilka fina kläder du har på dig idag! Äsch, de här gamla paltorna!


Idag fick jag komplimanger för den här stora bylsiga tröjan och att jag passar i färgen!
Det gjorde mig glad för jag känner mig just nu väldigt sliten och TRÖTT!

  • Vinröd polo likt en poncho med pärlbroderier mitt fram, från 2012 - DAY By Mikkelsen 
  • Vinröda byxor med sprund och dragkedja nertill på byxbenet, från 2017 - Coster Copenhagen
  • Klassiska jodpursh i svart skinn, från 2018 - Ecco


Vårdar man sina kläder och skor håller de i evigheter. 
Bra material och klassiska modeller är de bästa.

Jag använder oftast gamla kläder. Lägger undan dem och sen plockar jag fram dem.
Plagg jag har glömt bort som jag sen blir glad av att få se igen. De känns som nya.
Jag behöver absolut INTE köpa något nytt!
Har rensat bland alla mina kläder och hittills har jag lämnat in åtta stora pappkassar med kläder.
Ännu mer kommer jag lämna in... jag har jättefina kläder som är 18 år gamla.
Det är inget fel på dem... bara det att jag inte kommer i plaggen mer... LER!


Idag när jag åkte till jobbet strax efter sju var det ljust... 
En underbar känsla av att vi går mot rätt tid.
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja du passar verkligen i den färgen.
Kul att kunna plocka fram gamla paltor 😉 och få beröm för dem.
Men är man rädd om sina kläder och tar hand om dem, så håller de länge.
Här går solen upp kl 08.00 nu men vi har längre ljust än er där hemma. Den går inte ner förens vid 18.30 ungefär.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Jag investerar i bra kvalitet. Det lönar sig i längden. Här går solen upp 07:40. Vid 07:10 ljusnar det ordentligt. Så det är inte kolsvart längre när jag åker iväg. Så skönt! Solen går ned runt 16:40, så klockan 17:00 är det fortfarande lite ljust! Snart har vi sommartid! Då blir det mörkt igen på morgonen. Det är tungt!! Tufft att gå upp en timma tidigare också. Nu ska jag inte klaga!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Men vilken underbar tröja. Jag förstår att du fick komplimanger i den. Älskar färgen och du passar såååå bra i den, och snyggt med matchande läppstift också :-)

Varm kram och ha en fin eftermiddag!

Anneli

Channal sa...

Tack! Vinrött är en fin färg!

KRAM