tisdag 16 maj 2023

Ett besök på jobbet idag!



Åh vad det var kul att komma till skolan idag, min arbetsplats.
Jag kom när det var förmiddagsrast... på håll hörde jag ljudet från alla elever på skolgården.
Jag rös av välbehag... ja, jag rös tom på knäna... lycka!
Så många glada kramar jag fick av alla... mina kollegor, städpersonal och de i köket.
Husmor sa att jag är välkommen och bara äta lunch med eleverna. Alla var så rara!
Och sedan att få träffa klassen var jättekul!

Av mitt arbetslag fick jag ett stort djupt fat i rosa från Bruka Design.
Från hela skolan fick jag en vacker bukett i rosa och ett presentkort på 500 kr till en fin interiörbutik.
De vet att jag gillar rosa... vilken fantastisk arbetsplats!




När jag kom in i klassrummet möttes jag av detta på whiteboarden och ännu fler KRAMAR!



Det bästa var alla brev var och en hade skrivit till mig. Som kärleksbrev...
Jag läste upp flera av breven för maken och han började nästan att gråta.
Jag blev också väldigt rörd... de är så fina allihopa. 


Ett av breven måste jag visa er... lite kul faktiskt!
"Helt oroligt att du fyller 60! Men var inte orolig, du ser fortfarande jättebra ut!"
Hahahaha... hur gulligt och roligt skrivet är inte det!

Att fylla 50 år var en peak i livet - en milstolpe!
Att fylla SEXTIO hur kul låter det? VaVaVA!?
Men jag är glad att få fylla 60 år imorgon och jag kommer kämpa tills jag är helt frisk igen.




Mellan tio o ett var jag på jobbet och jag var helt slut efteråt men lycklig.
Jag känner att jag blir piggare dag för dag. Allt gott till dig min kära!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

12 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen.
Vilken rolig uppvaktning du fick igår.
Hoppas du får en riktigt fin dag.
Kram Anki 🌸🎂🎉🥂🍾🌸

Mamma C sa...

Stort grattis på din födelsedag 🎂🍾🥂🌸🌷🌺🎁.
Så fin uppvaktning du fick av dina elever och kolleger.
Jag blev tårögd när jag läste de fina korten du visade här på bloggen.
Ha en fantastisk fin födelsedag.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Anki! 🩷TACK💝KRAM🩷

Anonym sa...

Hej Carin! 🩷TACK💝KRAM🩷

Anonym sa...

Å så fint! Blir alldeles tårögd. Visste ju sen länge att du är en fantastisk lärare. Men så fint att du fick bli extra hyllad nu. / Susanne Blomberg

Annika sa...

Din dag idag!
OCH så fint när du hälsade på i skolan. Rörande fint.
SÅ söta kort, ler när jag läser dem.
Anna, jag hoppas och tror att du har en jättefin dag idag.
Grattis igen till dig :-*
KRAMAR!!

Anonym sa...

Vilka fantastiskt fina grattiskort du fick av dina elever! De saknar dig verkligen förstår jag... Och underbara blommor och fina presenter!
Fortsätt njut av din dag och stort och varmt GRATTIS på födelsedagen!!!
Kram, Annika

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!

Channal sa...

Hej Susanne! TACK💝 Det var extra kul att få höra från en gammal klassförälder! KRAM

Channal sa...

Hej Annika! TACK💝 Jag har haft en jättefin dag! KRAM

Channal sa...

Hej Annika! TACK💝 Det var kul att få komma till jobbet och träffa alla! KRAM

Channal sa...

TACK du anonyme💝 KRAM