lördag 13 maj 2023

Hej alla vackra själar…


Hallfönstret i trappan är som en tavla och följer alla årstider på det vackraste sättet.

På fredagskvällen blev det ett litet firande...



Vi firade i all enkelhet vår tioåriga förlovningsdag... vy från vår balkong.



Vi njöt av solvärmen på balkongen med lite tapas, chips och gott i de vackra antika glasen.


Överallt blommar körsbärsträden... hos grannarna och hos oss.



Skål älskling! Bara du och jag och minst tio år till... 
Vi satt och pratade om nästan allt som har hänt under dessa tio år. 
Bara det att vi är man och fru, våra föräldrar är borta och vi har fått sju barnbarn och snart åtta. 


Ljuvligt doftande liljor...
Den här vackra buketten kom maken hem med till mig... gulle


Middagen tog vi i trädgården på altanen under körsbärsträden...



Grillade majskolvar och hamburgare som innehöll massor av gott till egna stora pommes.
Maken hade även köpt hem rosé till mig... han vet att jag tycker om det.
En flaska av Pernilla Wahlgren... och det smakade riktigt bra med ett glas!



Min lördag 23° och sol!



Idag har vi varit nere vid vårt sommarbo... bättre kan vi inte ha det!



En bild säger mer än 1000 ord!




Vårt sommarbo ligger ca 300 m från vårt hus... en alldeles lagom promenad.


Lunchen tog vi på balkongen under markisen... Paradisräkor med jasminris. Jättegott!



Blev en fika efter maten innan det var dags för maken och titta på fotbollsmatchen med IFK Norrköping.
Det går bra nu för IFK, det är kul! Sen vill jag visa våra nya möbler till balkongen.
Två superfina och sköna fåtöljer med dynor från IKEA. Det lilla bordet hittade jag hos MIO.
Blev en fin hörna... och jag gillar att dynor och bord har samma färg som huset.
Ja, jag är färgstörd och en färgoman... gillar när det matchar!
Men det BÄSTA är att fåtöljerna heter HÖGSTEN
En favoritö i Oxelösunds skärgård och därifrån har jag många fina minnen!


Ikväll gäller det! Heja Loreen! Åh vad jag gillar den låten - Tatoo!
Vi får hålla alla tummar och tår! Allt gott till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilket mysigt firande av er dag.
Verkligen som en tavla ert fönster som skiftar under årstiderna.
Toppen att ha så nära ner till ert sommarbo.
Verkligen kul att det går bra nu för IFK.
Ha en superfin söndag.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack Carin! Detsamma till dig och kul att Lorén vann! Vilken rysare! KRAM

Anonym sa...

Såg fantastiskt gott ut med paradisräkor, har du något recept du vill lägga ut? Jag tycker att du har en jättetrevlig blogg, har lagat några av dina recept och allt är så gott...önskar dig fina dagar i majsolen.
Åsa i Hälsingland

Channal sa...

Hej Åsa! TACK! Vad kul, visst har jag receptet. Det har jag lagt ut flera gånger här på bloggen. En festrätt efter min mamma från 80-talet. Den står sig än. En favorit här hemma.

Stek bacon, champinjoner, purjolök och röd paprika. Krydda med lite salt, grovmalen peppar, paprikapulver och lite chilifalkes. Rör ner 2,5 dl creme fraiche. Tre min. innan servering vänder du ner stora nyskalade räkor. Servera till ris. JÄTTEGOTT! KRAM

Åsa sa...

Tack för receptet, denna rätt ska jag laga till min yngste son när han besöker oss nästa gång då räkor är något av det bästa han vet, och det tycker ju jag också , älskar alla sorts skaldjur,MUMS

Anonym sa...

Kul! Jag älskar också skaldjur! Så gott! KRAM igen!