söndag 14 maj 2023

Vilken solig och rolig dag!

Kära vänner! Vilken härlig värme som har dragit in över vårt avlånga land, helt underbart!


Tittade ni på Melodifestivalen igår kväll. 
Så mycket show, så många skickliga artister och rätt låt vann! 
Ja, så fantastiskt roligt att Loreen vann igen... hon var outstanding! Men vilken nagelbitare!


Min födelsedag är på onsdag men det har kalasats i förväg idag!
Mina bröder med fruar bjöd ut mig och maken på restaurang.
Jag blev så glad över det. Speciellt efter den här tunga vårvintern.
Jag hade tänkt göra något liknande festligt som när jag fyllde 50 år. 
Men så blev det som det blev med allt! Finns inte på kartan att ordna med ett stort 60-årskalas.
Jag uppskattade detta initiativ mycket... så fint gjort av dem!
Tyvärr var en av mina svägerskor hemma med feber. Tråkigt, men inget att göra åt.



Hamnkrogen Lindö ligger vackert med utsikt över Lindö småbåtshamn och Bråviken.
Så nu satt vi mittemot där vi bor... på andra sidan Bråviken. VINK, VINK!!


Jag fick välja menyn så vi tog alla samma mat. Maten den var delikat!
Förrätt... CARPACCIO PÅ GRAVAD RYGGBIFF.


Med hallonbalsamico, semitorkad tomat, friterad lök, rostade solrosfrön, solrosskott och Grana Padano.


Mysigt och kul att få träffas allihopa! Till huvudrätt blev det... HALSTRAD GÖS. 


Med sandefjordsås, forellrom, dillslungad potatis och citronfräst sparris.
Den såsen skulle jag ha kunnat äta med sked som en soppa... mmm.


Allt smakade så så bra... verkligen jättegott i en trevlig atmosfär. 



Min äldsta bror bor på samma gata som restaurangen ligger på... 
Så det blev en liten promenad hem till deras trädgård och där bjöds det på tårta och kaffe!




Med tungan rätt i mun skar jag ut en tårtbit med precision... den blev godkänd.


Tårtan White Lady... är hur läcker som helst!
En stilfull njutning av tårtbottnar, hallongrädde, hela hallon och riven vit choklad.




Under äppelblommorna blommade det tulpaner, kungsängslilja, förgätmigej och gullvivor.


Den mest perfekta födelsedagspresenten... 1000-TACK!


Det här fotografiet tycker jag om och det har jag inramat i min ateljé. 
Jag och mina bröder på min 50-årsfest, och det är TIO år sedan! Åren går för fort!


På lördag blir det ett litet firande tillsammans med våra barn och barnbarn. 
Det är Ida och maken som har sett till att det blir av. Självklart att livet ska firas! I'm truly blessed!

Trevligt veckoslut, hoppas att du har haft en fin vecka!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin födelsedagsmiddag du fick på trevlig restaurang!
Roligt att se fotot från din 50-årsdag - du ser precis likadan ut nu ;)...
Jag önskar dig en härlig vecka!
Kram, Annika

Anonym sa...

Hej Annika! Tack! Haha… Har en mental ålder, 27 år! Så fortfarande har jag den unga kvinnan kvar i mig. KRAM

Mamma C sa...

Vilken födelsedagsmiddag du fick. Restaurangen ligger fint där i Lindösmåbåtshamn.
Dottern bor i närheten av hamnen. Så jag har nog gått förbi din brors hus när vi bor hos henne och jag har varit ute och gått där.
Håller med Annika, du ser precis likadan ut nu som då kortet togs.
Ha en fin och bra ny vecka.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Verkligen fint där. De bor på Pampusvägen, vitrappad fasad med blå dörr. En jätteek växer mitt i trottoaren där. Mysigt att få bli firad. KRAM

Monica sa...

Så härligt och fint firande och vilken helg det varit med fantastiskt väder så det firandet blev på bästa dagen. Ser underbart gott ut allt och stort GRATTIS lite i förväg önskar jag dig. Kram

Anonym sa...

Hej Monica! Tack! Jag fick verkligen en jättefin dag! KRAM

Ninnie sa...

Vilket firande du fick! Så mysigt och fint, och maten ser verkligen jättegod ut!
Och vilket väder..!
Så fint ordnat av dina storebröder. De är förresten väldigt lika varandra!

Och att bilden på dig på din femtioårsdag är tio år gammal är omöjligt att tro.
Den kunde vara nytagen, du ser ju inte en dag äldre ut!!

Varmt grattis i förskott på din 60-årsdag!!!
Ha en underbar dag! 💛🌸🌼🌺🌼🌸🌼🌺🌼🌸💛

Annika sa...

Så härligt, Anna!
Och grattis till DIG!!
Så fint firad i så vacker miljö! Perfekt.
Underbara bilder av er fina, fina maj!
Kramar från mig!!

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Det var fint firande och visst är de lika. Starka gener från min pappa. KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Nu har vi det fantastiskt fint i naturen. KRAM