söndag 7 maj 2023

Kvinnofrukost...



Kära vänner, igår var jag på en fantastisk frukost i Sjövikskyrkan här i Kolmården.
Caroline Johansson inspirerade oss, 51 kvinnor, med sin dröm och om att våga satsa.


Att få lyssna på hennes intressanta berättelse och hur hon lyckades som smyckesdesigner. 
Det inspirerar! Tänk om jag hade vågat satsa på mina drömmar...
Har du sett filmen The sliding door med Gwyneth Paltrow? Jättebra film från 1998.
Handlingen: Tänk om jag hade gjort andra val i livet... hur hade det sett ut då?
Den tanken har väl vi alla haft...


Här äter jag frukost tillsammans med fina Therese och Rebecca... supergott och trevligt!


Och hur mycket gott fick inte plats på min tallrik. Älskar frukostar!



Mittemot mig satt bästa, roligaste och gladaste Rosario... hon som kommer hem och städar så fint hos oss.



Caroline berättade om när Vanity Fair kontaktade henne i början av 2021 och 
ville ha med hennes smycken i ett nummer av tidningen. Snacka om att hon blev glatt överraskad!


Bara två månader efter hade VOGUE UK med The Shepherd's Cross i sitt julinummer 2021.


Så mycket fint och varje smycke har sin egen uppmuntrande betydelse.
Ja, ZOE HOOP är designade för att sprida tro, hopp och kärlek. 
Du kan se och läsa om alla smycken HÄR!


I Storbritannien och USA älskar de Carolines smycken ZOE HOOP. 
Hon blev inbjuden till Super Bowl både 2022 och 2023 och fick t.o.m. gå där på röda mattan.



The Shepherd's Cross - Herdekorset köpte jag i både halsband och örhängen.
Det här halsbandet ska jag alltid ha på mig som en daglig påminnelse om tro, hopp och kärlek.

Även Carola har dessa hängande örhängen med fåraherdens kors.



Frukosten avslutades med gott kaffe och en chokladkaka med apelisingrädde.
En rolig förmiddag för mig... sådant ger mig energi.

Hoppas att du har haft en fin vecka och allt ljus på dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra gullvivor och god frukost :)!
Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika Ja, verkligen! KRAM

Mamma C sa...

Vilken frukost morgon du varit på.
Verkligen mycket vackra smycken som hon gör.
Ha en fortsatt fin söndagskväll.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Verkligen mysig kvinnofrukost.
Tack, detsamma till dig! KRAM

Monica sa...

Men så mycket fint! Såg de vackra vårbuketterna först och tänkte bara åh, sen den vackra och fina frukosten, en till här som älskar frukostar, kan hoppa över resten ibland men en vackert uppdukad frukost alltid.

Och så smyckena på det, så fina!
Jag har ett silverhjärta som är format så att ett liknande kors bildas inuti. En silversmed från Gnesta hade dem i en butik i Gamla stan och direkt köpte jag det. Funderade inte en sekund och det var det enda, hon gjorde olika.

Och så trevligt sällskap, man blir så glad av allt.

Och tycker det är så roligt att se foton från dina trakter, flera somrar hyrde vi i Nävekvarn och i Krokek. Så vackra omgivningar att vara i och fina bad.

Channal sa...

Hej Monica! Visst är frukosten det bästa! Men så kul med ditt smycke... låter så unikt och vackert.
Näverkvarn är fint och det är i Krokek jag bor. Kul att du känner till dessa vackra trakter! KRAM

Caroline Johansson sa...

Tack för en fin blogg Monica! Vad roligt att du blev inspirerad och tack för att du köpte smycken! Hoppas de kommer påminna dig om Psalm 23 och Joh 10:11. Allt gott! Caroline

Channal sa...

Hej Caroline! Jag heter Anna som har bloggen och det är jag som ska tacka dig för inspiration och vackra smycken! Älskar dem! Ska även ge mina barnbarn smycken designade av dig! Tack för psalmerna! Allt gott till dig! KRAM