torsdag 11 maj 2023

Mitt bokslukargäng...

Att träffas i gott sällskap - Vänner, böcker, och gott att äta!


Sist vi träffades var jag med via länk... den här gången orkade jag vara med hemma hos Ellen.
Har ni sett vilken läcker fotovägg hon har... så många fina egna fotograferade bilder!



Ellen bjöd på nybakade frallor och en jättegod mazarintårta 
med passionsfruktscurd, vit choklad och färska hallon.

Boken vi hade läst till denna gång var Under stjärnorna i Paris av Karolina Schützer.
Ni som minns min bloggvän Anncathrine med bloggen Blommiga rutan. Det är hennes dotter.
Nu har Anncatherine bara Instagram som jag följer. Följer  även Karolinas instakonto. 
Hon skriver riktigt bra! Vi alla tyckte om debutboken och nu vill vi åka till Paris. 
Sen längtar vi efter bok nummer två. Slutet var nämligen en cliffhanger! 
⭐️⭐️⭐️⭐️
Vi hade massor att prata om, förutom boken vi hade läst.



Boken till nästa gång är... Den hemliga kvinnan av Anna Ekberg.
Namnet är en pseudonym, det är två manliga danskar som har skrivit boken.
Har precis kommit till kapitel 29 och handlingen fångade mig direkt från första kapitlet. 
En bladvändare. Riktigt spännande... 


Är så glad för min lilla bokklubb... vi har det alltid så trevligt på våra träffar.
Vi startade den här bokklubben för 4 1/2 år sedan... 



Här hemma skiner solen... idag 19°☀️
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

10 kommentarer:

Ninnie sa...

Så härligt att du orkade vara med den här gången i din bokcirkel! Skönt att du blir starkare och starkare.

Spännande med författare som jag inte hört talas om förut, så tusen tack för boktips!
Det verkar roligt och givande att vara med i en bokklubb, att läsa böcker som man kanske inte själv hade valt. Turas ni om att bestämma böcker att läsa?

Mamma C sa...

Så kul att du orkade vara med den här gången.
Vem väljer boken/böckerna som ni läser? Turas ni om at välja en var kanske.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Ninnie! Det är roligt att vara med i en bokklubb. Jag har upptäckt många bra författare och genrer som jag inte tidigare har läst. Varierande och mysigt att träffas och prata böcker. KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Ja, vi turas om med vilken bok vi ska läsa. Finns bra bokcirkelkassar att låna på biblioteket och några lyssnar på böckerna. Det varierar! KRAM

Monica sa...

Vad kul! "Blommiga rutan" har jag träffat många gånger, hon hade en sån fin affär i Södertälje och vi gick alltid in där på besök och kom att prata mycket, om bloggar och annat🙂. Så kul att hennes dotter skrivit en bok, ska jag titta efter den. Ja, affären finns kvar med annat namn och ägare, fortfarande fin.

Pia Kakaobönan sa...

Älskade den boken! Tycker den var så välskriven och målande och jag längtar efter uppföljaren.
Skönt att höra att du känner dig piggare. Du har ju snart en stor dag att fira!
Sköt om dig och jag hejar på dig alltid!
Kram Pia

Channal sa...

Hej Monica! Så ledsen att jag aldrig kom upp till hennes affär. Köpte lite online. Hon är verkligen supertrevlig, saknar hennes logg. Kul att du vet vem det är. Spring och låna eller köp/lyssna på boken. Den är jättebra! KRAM

Channal sa...

Hej Pia! TACK! Allt kommer bli bra och den stora dagen närmar sig, ohoj!
Visst är Under stjärnorna i Paris välskriven och målande, en riktig feelgood. Vill besöka platserna. Nu sitter Krolina på sin kammare och skriver på bok nr.2 Under snöflingorna i Paris. Längtar! KRAM

Annika sa...

Vad bra att du faktiskt känner dig piggare, Anna.
Underbart.
Tackar så för boktips. Vad trevligt att ni har hållit igång så länge!
Kramar och trevlig helg!!

Channal sa...

Hej Annika! TACK! Glad för inititivet att vi startade denna bokklubb. KRAM