onsdag 3 maj 2023

Hitt på nåt!


Hitt på nåt! Alla i min generation minns nog gamarna ur Djungelboken från sin barndom.


Djungelboken var min första biofilm tillsammans med mamma och min bror Lasse.
Den filmen kom ut 1968... jag var bara fem år gammal och jag minns den så väl.
Jag tyckte att djungelflickan var det sötaste jag hade sett... 
Och jag tyckte att det var bra att Mowgli följde med henne till människobyn. 
När jag gick på Trastens lekskola (lekis = dagens förskoleklass) hade vi maskerad. 
Då hade jag lyckan att få vara just djungelflickan. Synd att det inte togs någon bild på det.
Mamma hade sytt en rosa klänning och köpt en svart peruk med flätor och tjocka guldringar till öronen. 
Idag har jag fått min egen lilla djungelflicka... min Alma är lika söt som hon.




Just nu hänger jag hemma mer än vanligt. Ibland blir det lite långtråkigt... vill hitta på nåt!
Makens och min konversation... "Vad ska vi hitta på? Jag vet inte. Hitt på nåt!"
Vi tog bilen in till stan. Ville se om magnolian hade slagit ut i Strömparken.






Ännu fler bilder på de vackra blommorna... tröttnar aldrig på dem.
En sväng till Knäppingsborg. Så det blev en god fikalunch på Tinas Café. 



En riktigt smarrig räkmacka och en liten jordnötskaka till mig... jättegott!





Och så hamnade vi på Lundbys trädgårdshandel... det är kul när det händer något. Hitt på nåt!




"Vad ska vi hitta på? Jag vet inte. Hitt på nåt!"
Jag har betat av det mesta på BritBox... pysslat lite i rabatterna.
Sen håller jag på med Martina Haags senaste bok Från och med nu. Skrattar högt!
Ska tillbringa lite tid i min ateljé... plocka fram mina akvarellfärger och akrylfärger.
 Sen har jag ju min kamera, min blogg och dig såklart!


Dagens selfie... idag fick jag en skön dag!
Önskar dig min kära läsare allt gott!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mycket roligt ni hittade på i dag :). Härliga blommor, god smörgås och trevlig miljö... Och vad fin du är i håret!
Kram, Annika

Anonym sa...

Hej Annika! Och tack! Var hos frissan i fredags. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon vackra kvinna,

Jamen visst ska man hitt på något! Vilken mysig liten utflykt ni fick med gofika och så massor med vacker blomster. Norrköping ser ut att vara en riktigt mysig stad. Jag har varit där ett par gånger men väldigt hastigt, typ i samband med att vi skulle på djurparken.

Ha en riktigt fin dag!

Varm kram,

Anneli

Monika sa...

Finns mycket vackert och trevligt i Norrköping. Gillar ditt fjärilshalsband jättemycket.
Kram Monika

Anonym sa...

Hej Anneli! Tack! Norrköping är en vacker och spännande stad. Tänk att små utflykter i närmiljön piggar upp! KRAM

Anonym sa...

Hej Monika! Visst finns det! Min blogg är en fin ambassadör för Norrköping!

Tack, har matchande örhängen också. Både enkla och hängande. Klassisk Butterfly från Efva Attling.

KRAM

Mamma C sa...

Blev en riktig fin dag i stan.
Jag var också med min mamma i Norrköping och såg på Djungelboken. Lite stort att ta bussen från landet in till storstan och gå på bio.
Ha en bra torsdag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Visst är det ett fantastiskt barndomsminne! KRAM