lördag 30 maj 2020

Åh, kära vänner!

Vilket fantastiskt väder vi har fått. 
Och på det lite barnbarn, läskiga djur, glass, grillat, pingstafton och sol!


Vi lånade Frank och Alma i 3 1/2 timma!
Vi besökte Kolmårdens Akvarium Tropicarium och efter det tog vi varsin glass vid Bråviken.


Till kvällen blev det grillade karrékotletter serverade på mitt vis! 
Sallad, basilikasås, grillad paprika och klyftpotatis som tillbehör.


MIN BÄSTA MARINAD 
1/2 dl balsamvinäger, 1/2 dl olivolja, 1/2 dl soja, 2 pressade vitlöksklyftor, 
popcornsalt med smörsmak och nymalen svartpeppar. 
Blanda samman och låt köttet marinera i minst 30 minuter.


Varsitt glas lättdrucket ekologiskt rödvin från Italien.
Samma flaska som igår till det indiska. La Corte del Pozzo - Bardolino.



Och buketten jag plockade igår... Ja, nu är sommaren här!
Kör gärna repris på de här kvällarna om o om igen.


Önskar dig min kära läsare en fin pingstafton!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig dag.
Kram Carin

Channal sa...

Verkligen! KRAM