söndag 24 maj 2020

Kreativ helg bättre än Rom!



Ja, det var denna långhelg som maken och jag skulle ha strosat i Rom. 
Tio år sedan vi var där sist! TIO ÅR!! Fattar noll!


Men nu fick jag en mycket roligare helg!




Torsdag och fredag var det strålande solsken och då hade vi Frank och Alma.
Lördag och söndag har det varit regn, regn och åter regn. 
Så vad passade väl bättre än att sitta inne och måla akvareller.



Ojoj vad jag har varit produktiv... höjden av mindfullness. 
Jag kommer in i ett flow... där tiden bara flyter på. Älskar't!
Sen vad det blir... det bara blir!


Den här stora akvarellen blev jag mest nöjd med. 
Vy från Sacré-Cœur... som jag fotade när vi var i Paris hösten 2009.


Skira blommor i pastell... måla, måla, måla i akvarell.
Bästa Annahelgen!



I veckan som kommer är det dags att sitta med alla omdömen och betyg... galopp, galopp Tjolahopp!
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

14 kommentarer:

Ninnie sa...

Men åh! Så fiiina tavlor du målar!! Parismotivet är ju alldeles underbart, så duktig du är!
Här har vi också haft en regnig och kylig helg, men vi har trotsat vädret och varit ute en del ändå. Men också hunnit med lite innefix, som att stryka tvätt och rengöra ugnen!
Inte roligt med regn, men trädgården mår bra av regnet i alla fall!
Och JAA, barnbarnen är verkligen en stor och viktig del i livet - sååå kära!
Vilken lycka att ha dem, och så bra att ha dem nära så nära ni har.
Vi har ganska nära till lille Sam, 15 km ungefär, längre till de två andra. Men vi ses varannan vecka i alla fall!
Ha en fin vecka!

Mamma C sa...

Så vackra tavlor du målat.
Kram Carin

Ninnie sa...

...och Rom finns ju kvar. Det blir nog tid för resor igen så småningom.

Channal sa...

Tack! Tur vi har våra barnbarn nära! I år blir det mycket fix hemma!

KRAM

Channal sa...

Oh ja, Rom står kvar! Snart får vi hoppas att det finns vaccin.

Annika sa...

Superfint! Och underbart med ett kreativt flöde! Härligt att det blev en målarhelg <3

Tummelisa sa...

Så fint du målar. Gillar särskilt blomman den i rosa och lila och blått. Är den till salu? Skulle passa så fint i vårt sovrum.
Kram Tummelisa

Channal sa...

Tack! Verkligen en härlig helg! Så tacksam över den.

KRAM

Channal sa...

Oj! Tack! Vad glad jag blir. Visst kan du få köpa den. Har inte tänk sälja, men det är smickrande. Du kanske vill se den irl först.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Men vilken fantastisk talang du har! Och jag ser att det verkligen är Anna-färger. Båda mina flickor målar, det har de efter sin pappa som är otroligt konstnärligt lagd. Jamen Rom kan ni alltid åka till längre fram. Italien är ett underbart land. Jag tänker ta min mamma till Amalfikusten i försenad 80-års present nästa vår, och så har vi ju bott i Italien lite söder om Rom i en liten stad vid havet som heter Gaeta. Ja, Italien är alltid en bra ide!

Ha en fin dag!

Kramen,

Anneli

Tummelisa sa...

Behöver inte se den. Skriv vad jag ska betala. Du får gärna skicka en bild, så att det är samma tavla vi menar. Min mail är rydineva@gmail.com.

Kram Tummelisa 😍

Channal sa...

Tack! Åh Amalfikusten! Vilken fin 80-årspresent att se fram emot.

KRAM

Channal sa...

Fixat! Vi bor ju i samma stad! Jättekul att veta att tavlan hänger hos dig.

KRAM

Anonym sa...

Vad duktig Du är! 🤩
Vilka tavlor!

Ha en underbar sommar
Sari-Anne